Powered By Blogger

lördag 18 oktober 2014

Hårresande behandling. #bloggswe

Så blev det då lördag på riktigt, med allt vad det innebär. Långläsning av GP och kaffe på sängen till oss båda två. Mannen är inte pigg och kry, medan jag känner mig lite mindre snuvig än igår.
Det är dock inte värre ställt med honom än att han tillsammans med en vän ska hälsa på en gemensam vän som behöver lite pepp och stöd i livet just nu.

Livet är ofta orättvist och att bli lämnad av sin älskade, när man kämpar sig tillbaka efter en allvarlig olycka; en hårsmån från döden och med hjärnskada som följd, måste kännas vidrigt jobbigt. Förhoppningen är att han ska få annat att tänka på en stund idag och kanske få något mer att fortsätta kämpa för i framtiden. Jag håller tummarna för det i alla fall!

Ägg och bacon till frunch, som så ofta på lördagar, har vi klarat av. Liksom handdisk av diverse glas och annat som inte passar i diskmaskinen. Bröddeg är satt och jag ska fundera ut vad jag ska göra med kycklingen som ska bli vår middag. För övrigt ska jag inte göra många knop. Mest läsa i min nya bok "Sekreterarklubben" av Jan Bergman. Mycket intressant historia och rekommenderas!

Jag ska även ringa en syster, eller kanske rent av två, samt bästa Lotta. Medan jag tänker på vad mer jag måste göra idag, inser jag att detta inlägg får bli kort om jag ska hinna. Lejonmanen ska tämjas och jag ska aldrig mer gå på pratet om "det börjar bli kallt, så vi behåller lite längd, va?"
Det var länge sedan jag tyckte det var kul att lägga tid på håret.

Fönar, borstar och klet har jag inte använt på år och dagar. Nu känner jag nästan en längtan till papiljotter eller åtminstone en locktång, så håret håller stilen lite längre än en dag. Jag anser inte att håret ska tvättas varje dag, men säger man det högt, blir man nästan idiotförklarad. Men var och en blir salig på sin fason och andra får göra som de vill.

Ha en trevlig lördag och låt hårklyverierna stå som spön i backen, istället för regnet.

2 kommentarer:

  1. Råkade säga till min frissa på Kreta att jag skulle åka till Sverige och fick "ekonomiklippning"...fruktansvärt kort och riktigt snaggat nervid...så det kan bli tokigt på båda hållen! Fast å andra sidan sett betyder min klippning att jag inte har mycket hår att lägga tid på - och det är skönt!

    SvaraRadera