Powered By Blogger

måndag 27 oktober 2014

Ute på djupt vatten. #bloggswe

Måndag och regnväder igen. Deppvarning utfärdas! Tänkte åka norrut och hälsa på barnbarnen någon dag, det gör gott för humöret. Väntar ut hostan en dag eller två bara. Om vägarna är farbara då vet endast vädergudarna. Översvämningarna har ställt till det en hel del, har jag förstått. Svampmarkerna kanske är rena sumpmarkerna, men bör undersökas på plats.

På hemmafronten intet nytt, förutom att det blir läkarbesök idag. Mannen har ju mått och sett bättre ut, om man säger så. Problem är till för att övervinnas och detta är inget undantag. En dag i taget, så få man ta det, för det finns ingen "quick fix" för tillståndet, tyvärr. Det skulle väl vara de där 42 miljonerna då, förstås...

Stekt fläsk med löksås ska vi äta till middag, det är så in i vassen gott. Hur veckan kommer se ut i övrigt, vet inte ens jag. När utmaningen med Aquarelles veckomeny försvann, har jag inte haft samma behov att planera så värst. Fast det är ändå inte dumt att ha lite framförhållning. Därför får det bli en liten handlingsrunda idag. Eller i morgon.

Efter en sen frukost på pizzabullar tror jag vi ska underhålla oss med den sista delen av House of Cards, säsong 1. Sen får vi se när vi sparkar igång säsong 2. Netflix är ju en välsignelse att ha, eller är det en förbannelse? När man blir sådär biten, att man helst inte vill sluta bara för något så tråkigt som att lägga sig och sova?! Fast det är nog mest bra, när man behöver annat att tänka på, tror jag.

För övrigt ska jag på uppdrag av min kära svägerska skriva en lista över 10 musikalbum som betytt mycket för mig. Först blev jag alldeles förskräckt och trodde det skulle bli jättesvårt, men när jag funderat en stund känns det bättre. Med hjälp av mannen kommer det gå jättebra. Är nämligen usel på att minnas namn på album, låttitlar och i många fall artister.

Ha en fin dag, simma lugnt och var rädd om dig!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar