Powered By Blogger

lördag 15 november 2014

Kusinträff-kusiner. #bloggswe

Idag ville ingen av oss vakna. Klockan var ställd på 9, men jag lyckades nog träffa snoozen minst tre gånger innan mannen vakande och gick upp. När min motvilliga hjärna registrerade ljudet av kaffemaskinen reagerade äntligen min lika motvilliga lekamen och signalerade nödsituation. Ja, jag var alltså tvungen att uppsöka hemlighuset.

GP är ju ganska tjock om lördagar och det tar lång tid att läsa, vilket innebar att jag inte hann så mycket mer än att hjälpa mannen att blanda ihop en mustig "sås" till revbenen han skulle ladda slöisen med. Jodå, han fick låna mitt kök idag, för jag skulle iväg på en kusinträff på Café Yerba i Uddevalla, vilket var en kompromiss för alla inblandade med tanke på resväg...

Eller, det var vad mina systrar och jag trodde i alla fall. Den andra systertrion dök aldrig upp, vilket var synd eftersom det är så sällan vi kan träffas och nu verkade det ha gått i lås. Men de har barn som är yngre och saker händer hela tiden så att planer måste ändras snabbt. Det är sånt som händer och vi får försöka igen. Risken är väl överhängande stor att det inte blir på denna sidan nyåret, förstås.

December är en sorts skärseld för många småbarnsföräldrar. Det är musik-, teater- och gymnastikuppvisningar, Lucia och julmarknader. Ju fler föreningar man är medlem i, desto mer saker att ställa upp på. Vilket förväntas av "alla". Flera år efter att mina söner slutat spela fotboll, fick jag förfrågan om jag kunde ställa upp och göra munkar, för de uppskattades så mycket.

Jag hade väl tur ändå, som bara hade Bovallstrands Idrottsförening att ställa upp för, förutom lekskola och skolan då. Numera är barnen upptagna med så mycket fler aktiviteter och jag avundas inte föräldrarna som ska pussla ihop schemat för att få livet att flyta någorlunda smidigt. Samtidigt ska man sköta jobb och hinna umgås med familj och vänner.

Som sagt, jag avundas dem inte och är faktiskt väldigt glad för att mina egna barn är vuxna. Jag ser fram emot att få hjälpa till med barnbarnens aktiviteter och vara med på uppvisningarna de väljer att ställa upp i.

Nu är det dags för mat och jag önskar dig en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar