Powered By Blogger

torsdag 20 november 2014

Med- och motgång. #bloggswe

Okej då, ett litet inlägg blir det idag. Jag ska visst jobba i morgon också. Tror chefen blev glad över min insats igår, för det var första gången på länge som alla varor var upplockade innan arbetsdagen var slut. Så även idag. Dessutom fick jag, mot alla odds, ut lite prylar från "kompakten" och upp i hyllorna. Kul har jag haft med, det är så roligt med alla härliga kunder!

Slökokarn fick fixa middagen idag, förberedde en köttfärssoppa igår och den var härligt mustig och god nu ikväll, när vi kommit hem båda två efter jobbet. Mannen hade tänt en massa ljus överallt när jag kom hem och det känns sådär fint välkomnande.

I morgon jobbar jag bara mellan 9-13, så jag hinner handla och laga till något extra gott till oss. Det både behöver och förtjänar vi, efter denna vecka. Åtminstone mina förhoppningar var för högt ställda, mannens kanske mer realistiska, inget lär förändras på en stund, ergo status quo.

Glöm inte att ta tillvara de små sakerna i vardagen och gläds åt dem!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar