Powered By Blogger

söndag 16 november 2014

Mys- och lyxsöndag. #bloggswe

En jobbansökan skickad på en söndag. När man är arbetslös finns det ingen "ledig" dag. Alla dagar är likadana och det blir väldigt uppenbart när mannen varit hemma några veckor. Det blir liksom ingen skillnad på torsdag och söndag. Tro nu inte annat än att jag är glad för att han har varit hemma. Det var ett klokt beslut av honom att inte gå till jobbet.

Dessutom trivs vi med varann och har mycket att prata om. Och när vi inte vill det, så finns det alltid annat att göra. Vi har betat av nästan tre säsonger av SOA vid detta laget. Idag fortsätter detta maraton, bara för att vi vill och för att mannens sjukskrivning tar slut. Därför ska vi gotta oss lite extra, med både det ena och det andra.

Det blir en förrätt med lax och räkor, varmrätten består av lammkotletter, hasselbackare och en rödvinssås. Lite stekta champinjoner och brysselkål känns som lämpliga tillbehör. Kan nog bli lite glass till efterrätt också. Ja, vin kommer att serveras till maten. Är det myssöndag, så är det!

Jag har satt en bröddeg med, är så himla effektiv idag så hälften hade varit nog. Fast mannen fick ta hand om frunchen. Övar mig på att låna ut mitt kök, inför andra tider när jag jobbar igen. Det optimala vore att jobba tisdag till torsdag, varje vecka. Eller varannan. När jag tänker efter hade jag kunnat jobba sju dagar i sträck om jag fick vara ledig två veckor sen.

Annars funkar det att vinna de där 42 miljonerna också. Jag är inte så svår att tillfredsställa, egentligen. Ett schysst jobb, med en hygglig lön och rimliga arbetstider, så är jag nöjd.
Under tiden den önskan uppfylls, ska jag njuta av denna söndag och umgänget med mannen.

Ha en fin dag och ta hand om dina nära och kära!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar