Powered By Blogger

tisdag 20 januari 2015

In-, på- och avhopp. #bloggswe

Jo, hejsan! Var ju på 50-års kalas igår och det blev lite sent, förstås. Trevligt var det och chilin var jättegod, liksom chokladtårtan och whiskyn. I morse när klockan ringde var jag inte alls sugen på att vakna, men hade en tid att passa hos barnmorskan. Nej, jag är inte gravid! Det var bara en rutinkontroll och det vore ju dumt att hoppa över den. Dessutom på en ledig dag...

Trodde jag! När mannen kom upp med kaffet, så satte jag på ljudet på mobilen, ifall nån försöker boka in mig på jobb. Vilket var precis vad som hände. Så idag åkte jag till Östra för ett pass som varade från 11-18. Nu är alla där informerade om att jag kommer ta över efter en kollega som valt att söka sig annorstädes. Synd att han försvinner, men jag är förstås tacksam för mitt vikariat!

Får ju försöka lösa parkeringsproblemet, för lönen ska inte ätas upp av dessa ohemula avgifter som Göteborgs stad tar ut runt platser som behöver besökas av i många fall nödställda människor och dem som ska ta hand om desamma. Oavsett om det är sjukhus, polisen eller Arbetsförmedlingen, ska man inte behöva betala minst tio kronor per timme.

Jag har fått tag på en rörmokare som ska lösa sonens önskan om diskmaskin. Nu gäller det bara att välja diskmaskin, men jag är på gång med det också. Nya avloppsrör, vilket Sotenäsbostäder borde bjuda på eftersom de är övermålade och tejpade, samt en ny blandare ska han fixa till. Med lite tur kommer rörkrökaren redan nästa vecka och själva maskinen kan beställas vilken dag som helst.

Mannen lagade jättegod middag idag igen. Kycklinglårfilé i grädde, cf, soya och sambal oelek, servarat med ris och ärtor, smakade mumma! Så skönt det är att komma hem till dukat bord.
Jag är så nyfiken på mitt arbetsschema, så vi kan börja planera matlistor och vem som lagar maten. Det kan ju bli hur spännande som helst, beroende på hur mannens framtid gestaltar sig...

Nu ska jag dra på mig pyjamasen och kolla vad som hänt i världen. Dagens nyheter och tankar är utbytta med mannen och det är dags att varva ner och koppla av.
Ha en fortsatt fin kväll och sov så gott, när du nu väljer eller får möjlighet att sova!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar