Powered By Blogger

lördag 24 januari 2015

Insnöad. #bloggswe

Som utlovat blev det en lång stund i sängen efter larmet i morse. Jag gick bet på gårdagens sparade och ultrasvåra sudoku, men det finns ett exemplar kvar. Dagens supersvåra var rätt knepigt, men inte omöjligt. "Två Dagar" sparar jag till en annan dag, när tidningen är tunnare än ett brev från F-kassan.
Det är ju märkligt att det händer så lite på helgerna...

Det blev ägg och bacon till frunch och dagens middag blir fiskgratäng. Hade tre torskfiléer kvar i frysen och hämtade även en pyts med räkfond där. Den som spar hon har. Dagsformen avgör om det blir musslor till hela härligheten. Allt som behövs för en smaskig middag finns hemma. Fänkål, lök, purjo, citron, cf och grädde. Givetvis också sherry. Vad vore livet utan den?

Kalsongköpet snöar inne. Känner inte att behovet är så stort, egentligen. Inte idag, även om rean hos Flash lockar med halva priset på byxor, vilket är det allra största behovet. Har fem par, varav ett har krympt helt oförklarligt, ett par ogillar jag, ett har jag på jobbet och ett är "finbyxorna" och det sista är dem jag har "jämt". Börjar bli urtvättade och uttjatade.

Insnöad eller inte, det blir en filmdag endast avbruten med korta sejourer i köket och eventuellt korsords- och sudokulösning. Hämta kläder känns inte lockande alls. Lönehelg och hur mycket folk som helst i affärerna; lukten av våta ytterkläder och blöta golv i provhytterna är inte riktigt min idé om hur man bäst tillbringar en ledig lördag.

Jag ska klippa till mannen under helgen. Eller snarare hans hår, ty det börjar bli för långt igen. Vet inte vilken nytta mannen tänker göra, det räcker nog med att han rakar sig. Städat har vi gjort och tvätten är ren. Varför hålla på med sånt, när man är ledig? Det skulle väl vara snöskottningen, förstås. Fast den kan vi hjälpas åt med. Sedan. I morgon. Eller vänta tills den töar bort...

Hoppas du har en skön dag, med eller utan snö och kan göra vad du känner för. Själv eller i sällskap spelar mindre roll, så länge du trivs med det. Att bara vara är underskattat!

2 kommentarer: