Powered By Blogger

torsdag 8 januari 2015

Ketchup. #bloggswe

Idag var det en ledig dag och jag skulle ringa sonens fastighetsskötare för några ärenden och boka tid hos min frissa; för nu räcker det inte med klet och spray för att få lejonmanen att hålla formen hela dagen, samt "snacka" med F-kassan om min andra fas(a). Hade faktiskt tänkt att läsa boken om och av Neil Young också. Mannen läste ut den på två dagar, så den måste vara bra.

Så blev det nu inte alls, eftersom J på Östra ringde tio över nio och behövde hjälp akut. Jag lovade att komma inom 45 minuter och det höll jag. Det var mycket varor kvar sen dagen innan och mycket att göra, så nästa leverans hann komma innan vi var klara med dem. Sen kom nästa och varuintaget såg ut som en krigszon. Full rulle och tiden bara försvann.

Under ett toabesök kastade jag ett öga på mobilen och hade fått ett sms från ett annat apotek gällande morgondagen, som i min almanacka var ledig och skulle kanske, eventuellt, möjligen användas till tuktning av nämnda lejonman och en svettig dag i provhytten i jakt på ett par nya byxor. Nu slapp jag våndas över detta, eftersom arbetspasset gäller 8-18.

Min goda vän och namne nämnde nåt om ketchupeffekt och jag är benägen att hålla med. Jag fick nämligen en förfrågan om att jobba på söndag också, vilket betyder att jag gör en sexdagars vecka, igen. Eller sju av åtta dagar, faktiskt. Förra gången var före jul förvisso, men innan dess var det rätt sparsamt med jobb. Tackar och tar emot, för F-kassan kommer inte vara generösare än A-kassan.

Mannen gjorde en smaskig kycklinggryta idag och i morgon blir det karré med hasselbackare och svampsås. Jo, jag får ju låna ut köket när jag jobbar, åtminstone. Det är dessutom ganska trevligt att få maten serverad när man kommer hem och bara vill lägga fötterna på bordet. Är mannen hemma först, får han laga maten och tvärtom. Allt annat är galenskap och där går gränsen för vår...

Nu ska jag gå och duscha, för sånt gör jag inte på morgonen om jag kan undvika det. Önskar jag hade papiljotter så jag slipper föna och greja med håret, bara. Tiden är knapp, snart börjar Mästerkocken och det vill jag inte missa. Ställa om larmet på mobilen är en bra idé också, innan jag glömmer det. Min inre klocka är ur funktion i morgon, är jag rädd...

Där fick du en "catch up" om hur mina dagar varit och blir, ifall jag somnar med fötterna på bordet eller huvudet i maten i morgon kväll... Ha det gott och ta hand om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar