Powered By Blogger

onsdag 7 januari 2015

Lång näsa. #bloggswe

Idag var det en alldeles för sysslolös dag på jobbet, i mitt tycke. Jag gav mig på sånt som enligt en kollega vanligtvis inte är "vår" sak. Det bekommer mig inte särdeles, så jag fick undan det mesta av första leveransen varor innan nästa kom. Jag trodde att dagen efter alla julhelger skulle vara helt uppåt väggarna, men de hade hemskt mycket att göra igår istället.

Klockan halv fyra var både jag och mannen hemma. Han hade dessutom hunnit handla lite på hemvägen. Som väntat var det en del att prata om, men det som fastnade mest i mitt sinne och minne är att en utomstående entreprenör har bättre förståelse för verksamheten och dess koncept, än den nye VD:n och de så kallade cheferna har. Fullständigt lysande och skrämmande, samtidigt.

Middagen lagades under tiden och det får väl stå för något av ett rekord att vi har ätit och är mätta innan klockan har slagit 18. Det blev som jag nog nämnde i gårdagens inlägg, en korvgryta till pastan, vilken var det viktigaste för mig. Uppenbarligen för mannen också, då spaghettin helt tog slut, medan det finns gryta kvar för en gång till. Praktiskt att ha nästa vecka.

Korvgrytan var helt enkelt min tomatsås med korvslantar i. Inget märkvärdigt eller svårt, utan väldigt lättlagat och snabbt att göra när man bara ätit frukost och är hungrig som en varg. Saken är den att jag efter vår frukost vilken intogs i sängen, skulle göra en macka att äta på kafferasten. Med smör och rökt kalkon som pålägg la jag den i en påse och knöt ihop.

Ställde ner smörkniv och annat i diskmaskinen, hämtade min macka på bänken och bar ut i hallen. När kaffesuget blev för kraftigt för att motstå, tog jag min påse och gick till pausrummet, hällde upp kaffe och knöt upp min påse. Du kanske anar hur klantig jag var då, i morse? Japp jag tog fel påse, alltså bullen som var osmörad och utan pålägg, med mig till jobbet...

Snopet och inte så lite skrattretande. När jag berättade det för mannen, skrattade han en lång stund. Nå, jag bjuder på det. Både honom och dig. Kan man inte skratta åt sig själv, så är det illa. Kan man inte bjuda på sig själv, är det nästan värre. Fast det senare förutsätter det första påståendet. Med humor kommer man långt, dela med dig av den och låt andra få lite snålskjuts en bit på vägen.

Ha en fin kväll och var rädd om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar