Powered By Blogger

söndag 15 februari 2015

Firar dagen efter. #bloggswe #slökokare

Jag mår lite bättre idag och det var banne mig på tiden! Nu är jag trött på denna sega förkylning och mattheten den drar med sig. Missade ett toppenkalas på grund av den också, det gör mig extra gramse. I morgon blir det jobb igen. Mjukstartar med ett kvällspass och ledig tisdag. Lite motsägelsefullt i och för sig, för måndag kväll kan vara tuff...

Idag ska vi åka och handla. Behöver fylla på förråden, så vi klarar kommande vecka utan att småhandla. Redan ikväll laddar vi vår crock pot med allt som hör till rotmos och fläsklägg, som vi äter till lunch i morgon. Himla praktiskt med slökokare! Enda "problemet" är att vakna av dofterna på morgonen. I sanning ett i-landsproblem, jag vet...

Dagens rätt är, som jag redan berättat om, torskrygg. Pressad potatis, vitvinssås, räkor och lite grönsaker ska vi ha till den. Vi firar vår bemärkelsedag idag istället, så en flaska vin blir det med.
Lite småplock innan tänkte jag också fixa till. Kallrökt kalkon ska förvandlas till chips och kanske några parmesan-dito. Oliver är också gott.

För övrigt kan jag tänka mig en film eller två, om vi inte gräver ner oss i en ny serie. Väntar och längtar till den 27:e, då visar Netflix nya avsnitt av "House of Cards". Vi pratar om att skaffa HBO som komplement, för de har till exempel "Game of Thrones" och andra serier vi uppskattar. Några tv-tittare är vi inte annars. Dokusåpor och sånt är inget för oss och det finns 13 på dussinet av dem.

Antikrundan är kul. Alltid lär man sig nåt och man förundras över vilka skatter folk har hemma. Ett och annat matprogram blir det ju förstås, men det finns inget vi slaviskt följer. Med tanke på mina kvällspass är det lika bra det. "Mythbusters" är alltid intressant och roande och där är vi periodare.
Historiska program är det för få och gamla, tyvärr. Gärna tips om du vet mer än jag!

Ha nu en härlig söndag och var rädd om dig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar