Powered By Blogger

söndag 1 februari 2015

(H)järnkoll? #bloggswe

Det blev en sen middag för de förbaskade potatisrosorna ville inte bli klara, även om de var väldigt snygga. Man blir inte mätt på snygghet, eller hur? De fick gå i ugnen minst en halvtimme längre än receptet föreslog. Tur att jag planerade in snittarna tidigare på kvällen, annars hade vi svultit ihjäl. Sen gick vi och la oss. Tankeverksamhet kräver mycket energi och den tog slut, helt tvärt.

I morse vaknade mannen först och jag misstänker att han inte sovit något vidare. Diskussionen fortsatte efter sedvanlig GP-läsning och vi har ringat in de svaga punkterna, tror jag i alla fall. Vi är överens om att generositeten i förslaget inte är tillräcklig för att leva på någon längre tid, så nu förhandlas det om det och lite annat i skrivande stund. Spännande värre!

Jag ska jobba ikväll så det blir tidig middag idag och kanske en macka på jobbet. Slutar 22, så det blir läggdags nästan med en gång jag kommer hem. Inte min bästa gren precis, men har gjort så förr, det blir en utmaning det med. Förhoppningsvis får jag mina befogenheter denna veckan. Chefen har beställt dem och det brukar visst ta några dagar. Varför vet jag inte, men ibland är det trögt med sånt.

Det blir rester till middag. Kalkon och currysås fanns i frysen och ris kokar vi nytt.
Imorgon får mannen ladda slökokarn för då ska vi ha en chiligryta enligt vår matlista.

Här ser du födelsedagsmiddagen igår:

Leverpastejsmörgås á la Anka

Tonfisk, potatisros och svampsås

Ha en skön söndag och ta hand om dig!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar