Powered By Blogger

torsdag 19 februari 2015

Ring, ring... #bloggswe

Redan torsdag kväll!? Nyss var det ju helg och jag var sjuk och tiden gick långsamt. Vad hände? Visst ja, jag har ju jobbat och byggt om tre moduler med vitaminer och annat stärkande, samt haft en date i en undanskymd vrå på hotell. Det var vad som hände igår, i alla fall. Kändes bra att få specialbehandling och det finns hopp om en fortsatt relation.

Jag vet att jag retas ordentligt med dig nu, men mitt möte med den mystiske mannen får hållas hemligt ett tag till. Eftersom han ska på sportlov med familjen nästa vecka får jag hålla mig på mattan tills han är hemma igen och hör av sig. Förhoppningsvis med löfte om ett nytt möte, denna gång på annan ort. Kan knappt tåla mig!

Idag öppnade jag butiken själv för första gången och fick låta städerskan jobba i mörker, stackarn! Jag hade inte fått koden till nyckelskåpet och ja, det är en lång historia. Kollegan G löste problemet efter en stund. Har ägnat dagen åt att flytta samma vitaminer som igår. Fast denna gång bara "på papperet", ska jag kanske tillägga. Inte bara, förstås...

Mannen är iväg och repar med de andra pojkarna. Innan gav sig av serverade han mig korv och gött mos. Jag minns inte när jag åt ostgratinerad falukorv sist och den var precis sådär himla god som jag hade föreställt mig. Han är inte så pjåkig, den där mannen...
Härligt god falukorrv från Härryda

Nu ska jag ställa mig i duschen en stund. Ja faktiskt, en stund, för jag känner mig frusen och i morgon ska jag upp klockan sex igen. Eller kvart över kanske, det tog inte alls så lång tid att köra till jobbet som befarat. Dyrt som rackarn att passera dessa betalstationer när man börjar halv åtta och det retar gallfeber på mig att jag inte kan påverka det.

Ha en fortsatt trevlig torsdag och sov gott sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar