Powered By Blogger

torsdag 12 februari 2015

Torrboll. #bloggswe

Trodde en stund att jag tagit mig vatten över huvudet genom att delta i middagen på Scandic igår kväll. Vaknade helt igentäppt i näsan och halsen kändes värre än tidigare. Hostar torrt och hårt och jag använder min Giona nästan fyrdubbelt. Nu känns det bättre, efter att ha varit vaken sedan åtta och gjort lite nytta från sängen.

Sonen vill ju ha en diskmaskin och igår ringde rörkrökaren Lennart och avtalade en tid idag. Då kom jag på att jag glömt prata med Fastis om vattenavstängningen. Skickade ett mail till honom, för att tala om att jag klantat till det och vidarebefordrade Lennarts nummer. För säkerhets skull ringde jag också i morse, för att dubbelkolla läget.

Folk blir lätt lite upprörda om de plötsligt blir av med vattnet, vilket är fullt förståeligt. Förhoppningsvis är de flesta färdiga med morgontoaletten och på jobbet när det blir dags att stänga av. Jag har även beställt själva diskmaskinen idag och väntar på besked om när de kan leverera den. Det kommer bli så bra för sonen när den är på plats!

Skönt att vara ledig, få vila och göra ingentingen. Imorgon, lördag och söndag jobbar jag 10-18. På måndag 14-22. Ska fira en god vän på lördagen, det ska bli jättekul men det får inte bli för sent för min del i alla fall. Åker direkt från jobbet till KoM och hoppas det finns lite mat kvar till mig.
Underhållningen är garanterad med alla musicerande vänner denna 50-åring har.

Igår blev det som sagt middag på lokal. Jag valde torskrygg, medan alla karlarna åt kött i någon form. G kände sig uppenbarligen snuvad på sin sedvanliga diet när jag bjöd på champinjonpaj till lunch, därför valde han hamburgare. Mannen och J valde biffar av skilda slag.
Dagens rätt här hemma blir pasta med kasslersås. Sallad finns kvar sen igår.

Jag ska bokstavligen ta mig vatten över huvudet innan denna dagen är slut. Kanske till och med bada? Nja, det är ju ett helt företag, enklare att duscha. Vad jag definitivt borde göra, men oftast förtränger, är att smörja in mina torra ben efter tvagning. Nästan dagligen säger jag till kunder att det är jätteviktigt att smörja sig, särskilt på vintern, ändå slarvar jag med det själv. Är inte det typiskt?

Ha en härlig dag och ta hand om hela dig!








2 kommentarer:

  1. Att smörja in sig efter dusch är som att borsta tänerna - absolut nödvändigt och sker automatiskt. Så sätt igång och skaffa en ny vana, det tar 21 dagar! ;-)

    SvaraRadera