Powered By Blogger

lördag 28 mars 2015

Ur(k)humör. #blogg100 #bloggswe

028.
Lördagskvällspasset avklarat. Bara söndag och måndag kvar. Hoppas det blir mer att göra då, för idag var det kav lugnt. Urtråkigt, faktiskt. Nästan lika trist som att se mitt schema för nästa period...

Varenda kollega har beklagat att jag ska sluta. Alla har trott att jag skulle få tjänsten och är förvånade över beslutet. Det känns ju väldigt skönt att veta, även om det inte är någon jättetröst. Nå, det var väl inte menat att jag skulle stanna, det väntar något mycket bättre runt hörnet, det måste vara så!

Jag hade med matlåda till jobbet idag. Korrrv Stroganoff med ris. Funkar varje gång. Fast jag är hungrig nu, det var ett tag sen det var lunchrast. Det första jag gjorde när jag kom hem var att ta fram en bit ost ur kylen, så den blir varm och godare. Sen åkte mysklänningen på. Den har hängt med länge nu. Närmare 15 år, tror jag. Urtvättad och urskön att dra på sig när jag skrotar här hemma.

Med det sagt förstår du att det är viktigt för mig att inte slita och slänga. Och mat är en stor synd att slänga. Därför blir det resterna av gårdagens middag, som såg ut såhär på tallriken, till lunch i morgon.


Det blir inte lika snyggt efter en matlådetur, men smaken är i alla fall nästan lika bra. Hjärtmusslorna var en ny och trevlig bekantskap. Egentligen är de lite väl dyra, men torsken var å andra sidan billig. Det är det där med gungor och karuseller, eller hur?

Nu måste osten ha tempererat sig någorlunda, magen skriker efter den i vilket fall som helst.
Ha en skön lördag, det som är kvar av den och njut av söndagen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar