Powered By Blogger

söndag 22 mars 2015

Utrensning. #blogg100 #bloggswe

022.
Ibland behöver man inte gå ut för att börja nysa okontrollerat. Det räcker att byta tv-bänk och dra fram alla LP-skivor och sladdhärvor ur gömmorna. Men fint blir det, speciellt när vi kan flytta bort subwoofern från nya bänken och dra bort en av högtalarna till hörnet. För att inte tala om hur rent och fint det blir när vi kan stoppa in LP-plattorna i skåpen. Såhär ser det ut nu:

Hur gick detta till? Foppoll på TV?! Fel kanal...

Bänken var inte tänkt att härbärgera sådan reliker, därför får mannen borra nya hål för glasskivorna så att hela förvaringsutrymmet kan utnyttjas optimalt. Vi tycker dock att det räcker med jobb för idag. Det skulle ju vilas också. Fast jag ska nog klippa mannen, innan jag tar ledigt för idag. Givetvis ska jag göra ostsås, men det räknas inte till jobb, som du vet.

I den gamla möbeln fanns det gammaldags videofilmer också. Vad gör man med dem? Finns det ens en VHS kvar i huset eller någon annanstans numera? Här är några godingar, som vi får göra oss av med, misstänker jag.
Djungelboken, Dödligt vapen, Hannibal m fl. 

Notera gärna plantan i akvariet. Visst ser det trevligt ut? Lite grönt som rör sig gör att allt ser mer levande ut. De gamla fiskarna verkar ha mått bra av nytt sällskap. Det leks bokstavligt talat och det är ett bra tecken. Jag lär mig att urskilja honor som ruvar, ty dessa har dem i munnen och ser ut att "tugga". Under tre veckor äter de med andra ord inget. Tur jag inte är fisk...

Nu fastnade mannen i hockeymatchen, så jag tassar ut i köket och börjar med såsen. Fyra eller fem olika sorter kommer det att åka med. Slurp, där rann snålvattnet till!

Ha en fortsatt fin söndag och ta hand om dig och dina kära. På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar