Powered By Blogger

onsdag 25 mars 2015

Vårdepp. #blogg100 #bloggswe

025.
Mannen tyckte jag behövde sovmorgon och serverade kaffe klockan nio. Han hade rätt, jag är trött. Eller kanske snarare uppgiven och ledsen. Kan inte sticka under stol med att det varit väldigt skönt att slippa tänka på Af, A-kassa, F-kassa och sånt på ett tag. Visserligen har jag järnkoll på alla sökbara jobb, men det har inte varit många att söka på sistone.

Idag gick det iväg en ansökan till Lysekil. Jag har också påmint RC i Thn/Vbg-regionen att jag är tillgänglig. Floda vill ha mig, men jag vet inte i vilken utsträckning ännu. Nu är det ingen ko på isen än, men jag vill ju helst ha de närmaste månaderna klart för mig, så jag kan planera in roliga saker också. Som att träffa barn och barnbarn. Det måste nämligen bokas in i tid.

I morgon ska vi träffa barnbarnen, för då är jag ledig. Kanske sonen också, om han inte ska iväg på nåt med sin kontaktperson. Det gläder mig att det fungerar så bra mellan dem. Hittills har de träffats varje vecka och simmat, men denna veckan var det tal om bio i Uddevalla. Det gäller ju bara att hitta någon lämplig film på repertoaren.

Annars funkar helgerna bäst att träffa honom, men då är dottern oftast uppbokad. Spontana påhälsningar funkar inte alls. Den äldste sonen är ett evigt dilemma att komma åt, då det är jäkligt långt till Borlänge och måste planeras i god tid. Nå, barnen är vuxna och har egna liv, men det hindrar inte att man saknar dem oerhört mellan varven.

Nu är det dags att koka ägg till spenatsoppan, duscha och klä på sig.
Ha en fin dag och var rädd om dig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar