Powered By Blogger

onsdag 29 april 2015

- 1 dag. #blogg100 #bloggswe

060.
"Du tänkte väl inte smita utan att säga hejdå?" Sa en av kollegorna när jag bytte om för att gå hem. Klart jag inte gör! De tre som inte jobbar i morgon var upptagna, så jag tänkte jag ger dem en civil kram innan jag åker hem. Sjukt ledsamt och jobbigt, men nödvändigt. Vi har haft så roligt och har hjälpt varann i olika situationer att vi har kittats ihop. Det är värt allt.

Den fjärde kollegan, eller första för dagen egentligen, sa "Jag hoppas att vi ses igen, om du vill ställa upp när hon ringer, annars säger du nej och det förstår jag om du gör... Jag tycker det säger mycket.
En dag kvar och jag får bita ihop och djupandas på toaletten och i varumottagningen. Vattenfast mascara har jag inte, så jag får blinka snabbt, snabbt.

Nu ska jag försöka avsluta detta inlägg och göra det med någon sorts värdighet. Mannen hämtade förnödenheter till dagens middag och annat efter jobbet idag. Den gröna detaljen på tallriken är tångrom med wasabi.


Vansinnigt gott och användbart till mycket, tror jag. Resten består av rökt regnbågslax och "kulsås"; det vill säga cf med rom (därav kulorna), gräslök, en gnutta majonnäs, rivet citronskal och svartpeppar. Gott!

Ha en god natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar