Powered By Blogger

måndag 13 april 2015

Kalasgosse! #blogg100 #bloggswe

044.
Mormors lille Wille är redan tre år och Boffa och jag firade honom idag. Önskepresenten var en ny lastbil med kran, men en sådan fanns inte att uppbringa; därför blev det en polis-bärgare, för den har ju också en krok. Vi kunde konstatera att det var ett bra val, för allt fick krokas på och transporteras runt med den, under tiden vi var där.

Store lille skrutten!


Jag kom på att det är inte roligt att ta sig genom stan för att börja jobbet klockan fem en vanlig vardag, så vi fick åka hem i god tid för att jag skulle hinna äta middag och stannade för ovanlighetens skull inte på City Gross. Grävde fram köttbullegryta till mig och korrrv Stroganoff till mannen ur frysens skattgömma. Frystömning är bra, omsättning är av godo.

Hann inte ens till Söderleden innan bilkön var ett faktum.

"Vi hade i alla fall tur med vädret"


Hur lång tid skulle det ta? Det är bara att lägga sig i vänsterfilen redan vid Kallebäck och störa övriga bilister så lite som möjligt. Vid Örgryte kan jag äntligen växla upp till 3:an. och sen går det undan.
Jag kom i tid, tog det säkra före det osäkra och åkte hemifrån redan tio över fyra. De där bilköerna har jag fastnat i förr, när jag hämtade bonusbarn, så jag vet hur lång tid det kan ta.

Det gick dock snabbare är jag förväntat mig, det är inte lika mycket trafik mot Stockholm som mot Oslo och så länge man slipper Tingstadstunneln, är det överkomligt. Istället för en kvart, tog det en halvtimme. Inte för att jag kommer att jobba såna tider mer, men det är ju bra att veta ändå. Avskyr att komma med andan i halsen eller för sent.

Jag har fått ett schema från Floda, tjoho! Har dock många luckor kvar att erbjuda mina tjänster på, därför ska jag skriva ihop ett mail och skicka ut till apoteken i nejden. "This gun's for hire"...
Hade mycket att göra idag. Också. Det känns som om de sista veckorna varit extraordinära i fråga om kundflöde, vilket är roligt, men ibland behöver man besöka toaletten...

Ny kampanj och jag har inte haft tid att "läsa in" den, så idag fick jag verkligen försöka ta igen det innan kollegan S gick hem för dagen. Åh, vad jag kommer sakna henne och alla andra! Det är inte långt kvar nu och jag blir ledsen när jag tänker på det, så jag försöker låta bli. Det är nog tur att sista dagen är Valborgsmässoafton till 22. "Bara" två att säga hejdå till då.

Nu ska jag säga godnatt och på återseende!

#apoteket #schema #ledig timmare #sommarjobb #mobil resurs





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar