Powered By Blogger

tisdag 14 april 2015

Största möjliga tyssstnad? #blogg100 #bloggswe

045.
Mannen och jag får försöka skärpa oss. Man kan ju tycka att vi haft hela helgen på oss och nästan hela måndagen dessutom, så varför ska det ta så lång tid att komma till skott?
Varför kan vi inte sluta prata och bara gå och lägga oss i tid? Nä, det är som förgjort, det är alltid något som ska berättas, diskuteras eller avhandlas efter jobbet.

Det tog sannerligen emot att öppna ögonen i morse och när klockan var halv fyra i eftermiddags var jag helt enkelt tvungen att ta mig en espresso. Tre-fika är ingen nödvändighet annars för mig, men idag hade jag nog somnat stående utan den koppen starkt kaffe. Eftersom jag öppnar i morgon, ska jag lägga mig tidigt idag. Jag ska bara...

...skriva klart detta inlägg, duscha och lägga munkavle på mannen. Och mig, i rättvisans namn. Det är ju dumt att klaga på att vi pratar för mycket, det är så mycket värre att vara i ett förhållande där det inte pratas alls. Eller bara gnatas och gnälls. Hujedamej!

Nu är det mycket som händer, både bra och mindre bra saker. Nya grejer är på gång och när man minst anar det "ska" förutsättningarna ändras, det ska fixas och trixas för att få ihop livet.
Jag är ganska flexibel, så det ska nog gå att få ihop ett heltidsschema eller i alla fall nästintill. Nån dag är det ju käckt att vara ledig, men semester kommer inte på fråga i år.

Det gäller att hålla humöret uppe på annat sätt. Drömma om kommande semestrar i Rom, Medelhavs-eller Karibienkryssning kanske? Varför inte uppleva Paris, London och NY, när man ändå håller på? Håller på att drömma, menar jag. Förr eller senare blir det läge att bara ge sig av när andan faller på. Det kommer jag att tro, så länge jag lever. Hoppet är det sista som överger människan, sägs det.

Jag tror på karma också. Det är mycket tillfredsställande att tänka sig att vissa personer kommer att drabbas av sina dåliga beslut, onda gärningar och allmänt idiotiska påfund. Då behöver jag inte själv tänka på hämnd, nämligen. Det är bara slöseri med energi och skulle ju dessutom ge mig samma "straff" och det är jag ju inte värd...

Nu är hockeyn slut, liksom detta inlägg. Duschen nästa!
Ha en fin kväll och sköt (om) dig! Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar