Powered By Blogger

torsdag 30 april 2015

Tröstmat. #blogg100 #bloggswe

061.
Fick en sändning med ramslök från fina vännen på Gotland igår. Jag ska göra en hollandaise av en del och ha till fisk någon dag. En pesto ska det bli också, sen får jag se vad mer det blir. Blandar nog lite med nässlorna som ska bli soppa någon dag. Tack, snälla M, för allt gott vi ska äta!

De närmaste dagarna blir det inte mycket matlagning, eftersom vi är bortbjudna både i morgon och på lördag. Det ska bli så trevligt att umgås med andra människor och slippa tänka för mycket på livets orättvisor. Mannen har fått stått ut med mycket humörsvängningar från min sida, är jag rädd. Själv är han mest förbannad på hur saken skötts, eller misskötts snarare...

Det är inte snällt mot vare sig mig eller min efterträdare att låta mig lära upp henne. Jag undrar fortfarande hur människan tänker. Men nu ska jag inte tänka mer på det, jag ska lösa korsord och koka ihop något till lunch. Pasta är bra tröstmat. Hittade ett färdigt kalkonbröst i frysen som kan bli något gott tillbehör, för inte kan man väl äta bara pasta?

Jo, det kan man visst, men lite annat är ganska trevligt att tugga på. Vi får se vad jag åstadkommer.
Ha en fin Valborgsmässoafton trots gråväder!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar