Powered By Blogger

torsdag 28 maj 2015

Amnesi, lättversionen? #blogg100 #bloggswe

089.
Just nu är mitt minne som ett såll. Jag tittade på föregående inlägg, för att numrera rätt, tog fram rätt sida och ska börja skriva, såklart kom jag inte ihåg vad jag nyss kollade upp. Fast jag har jobbat tio timmar idag, så jag kanske är ursäktad. Jag var på jobbet klockan sju, men det var ingen annan, trots att jag fick ett sms sent igår kväll, att tiden var tillbakaändrad.

Sen råkade jag visst glömma äta lunch, efter fikat vid halv ett. Tur jag hade med en brödbit extra, tänkt att ha till fiskhandlarns soppa. Såvitt jag kan bedöma det, är nyinvigningen en succé. När jag gick hade vi haft 135 receptkunder och så många brukar det inte vara. Presenten till de 200 första kunderna var sånär slut, så jag tror att dagens resultat är med beröm godkänt.

Trots mitt dåliga minne har jag opåkallat vattnat blommorna idag. Även fiskarnas mat är framtagen och Compiz har fått medicin. Det blev aldrig av igår, för när jag skulle lägga mig var de puts väck. Går man ut på altanen brukar de för det mesta dyka upp för en kelstund, men inte när jag behövde det som mest, givetvis. Efter kvällstoaletten gick jag ner igen, men inte en tass, så långt ögat nådde.

Så de var ute inatt och kom in så glatt, när jag öppnade dörren. Sen var det inte tal om att gå ut, vilket de brukar vilja göra efter sin frukost. Dels var det ju väldigt tidigt, dels ville de bara lägga sig och sova efter en utenatt, vilket hör till ovanligheterna. Jag förstår dem, jag jag varit "ute" hela dagen och vill också bara sova nu.

När jag kom hem var jag så frusen och trött att maten var den absoluta prioriteringen. Kylen och frysen är fulla va korrrv, men det kändes inte rätt idag igen. Bacon finns nästan alltid hemma och till min stora glädje hittade jag ett blomkålshuvud, som jag glömt bort att vi hämtade förra helgen. Fräste baconet, lät det rinna av och fortsatte fräsa lök och blomkålsskivor i stekpannan ihop med curry.



I med lite vatten, grädde, vin och sherry, vilken jag kom ihåg att skaffa häromdagen, innan jag tappade minnet. ½ grönsaksbuljongtärning, peppar, gurkmeja, cayenne var allt som behövdes. Tror jag, i alla fall, halvt ihjälsvulten som jag var. Frusen och skakis också, men nu är jag varm och go. I maten förekommer inga lättversioner, hoppas dock att minnesförlusten är "light".

Annat apotek imorgon, det ska bli trevligt, igen!
Nu ska jag ringa bästa Magda, det var länge sen vi pratade, det där livet kommer emellan. Barn, förkylningar, olika faser och vanor, helt enkelt...

Ha en fin kväll och var rädd om kroppen och knoppen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar