Powered By Blogger

måndag 11 maj 2015

Efterlysning. #blogg100 #bloggswe

072.
Jag är ledsen och arg å mannens och hans spelkamraters vägnar. Det har varit inbrott i replokalen, givetvis när mannen för en gångs skull lämnar guran efter repet igår, bara för att de skulle göra det idag med. Polisen har varit där och dokumenterat förödelsen, samt letat fingeravtryck. Flera instrument försvann, men trumsetet stod kvar liksom ett antal förstärkare och mixerbord.

Man undrar ju om det är ett beställningsjobb då och om de kommer tillbaka efter resten? Mannens gitarr har en ganska ovanlig färg i Sverige. Detta är vad du kan hålla utkik efter om du är i branschen själv eller känner någon som är det:

Fender Stratocaster 2003, Mexico, i färgen Burgundy Mist (rosalila)
Serienummer; MZ2125964, nästan nytt Fender tweedcase.

Själv har jag slitit hårt med lagerplatser och annat idag. Det ena datasystemet fungerade inte alls, så det var lite meckigare att hitta sakerna för mina kollegor, men jag kan nog hela planogrammet vid detta laget, så de får fråga mig. Jag ska tillbaka i morgon, för prislapparna kunde jag inte skriva ut och det finns fortfarande saker som ska byta lagerplats.

Inte fick vi varor heller, på grund av störningarna i systemet, så det lär komma drivor av backar i morgon eftermiddag. Ska bli spännande att se hur mycket det blir och hur mycket vi hinner få upp.
Jag hittar inte så många "hål" i hyllorna, så vi har nog fått hem det mesta som ska finnas. Men det har kommit saker som inte finns i planogrammen och dessutom inte har funnits på större apotek.
Kan det vara någon som har knappat in fel varunummer? Det blir en senare fråga, huvudsaken är att vi får ordning på det som ska finnas och med rätt prislapp.

Nu är det dags för kvällsmat. Det blir ostar och antipasti.
Ha en fin kväll och tänk på karma...

2 kommentarer:

  1. Nej, så trist! Låter verkligen som om "någon" kände till och det är inga dussingrejer att göra sig av med. Instrument blir ju verkligen ens egna, riktigt personliga. Håller tummar!

    SvaraRadera