Powered By Blogger

tisdag 12 maj 2015

Gräsänkan "görsomhelst". #blogg100 #bloggswe

073.
Jag hade sovmorgon idag, ändå var jag sen till jobbet. Inte för sen, vad tror du om mig, men bara fem minuter före utsatt tid. Compiz ville gå ut och eftersom hans manlige tjänare helst ser att katterna är inne när vi är borta, så de verkligen kan dansa på borden; försökte jag locka in honom, men se det gick icke! Han var lika glad som vanligt, när jag kom hem och släppte in honom. Katten alltså.

Vi har klarat av mat- och medicinrutinerna, samt goset. Således har jag inte fallit i onåd, trots regnvädret och rusket idag. De har en kattkoja att hålla sig torra i och ja, katter har päls så de fryser inte såhär års i alla fall. Nu ligger han och sover, medan systern är ute och patrullerar efter att ha sovit största delen av dagen, misstänker jag.

Jag är med andra ord gräsänka och "görsomhelst". Mannen är ute på turné bland presumtiva kunder och har låtit rapportera att allt är väl och kunderna positiva. Det låter fint och jag är övertygad om att det kommer att låta ännu bättre imorgon, när han kommer hem. De vet ju vem de har att göra med och är man en av Sveriges kanske tre vassaste inom gebitet, så är man. Jag säger den bäste!

Det blir rester till middag för mig idag. Spareribs och coleslaw från häromdagen. Det måste ha varit söndagen, väl? Jag känner att det var rätt beslut att inte jobba i morgon, utan bara ägna mig åt dottern som fyller år och barnbarnen. Har lärt mig ännu mer idag och helt undan handledning. Är mäkta nöjd med det och tänker att någon hade ganska mycket otur när den tänkte.

För övrigt ska jag lägga mig tidigt, ta med ett gäng korsordstidningar upp i sängen, åtminstone. Vill bara ha lugn och ro, stänga ute allt ljud och vila hjärnan. Att lösa korsord är meditation som du vet, om du följt mig ett tag. Fast det får inte vara för lätta, för då skriver jag automatiskt och tänker på annat. Då blir det fel avkoppling eller ingen alls.

Ha en fin kväll och gör sånt du tycker om för att koppla ner och av. Dig som jobbar ikväll och inatt önskar jag en rofylld morgondag.

PS. "Görsomhelst" är ett uttryck en av mina söner hade när han var olydig (enligt mig) och markerade en egen vilja. Det betyder med andra ord "jag gör som jag vill".

2 kommentarer: