Powered By Blogger

lördag 9 maj 2015

Shopaholic? #blogg100 #bloggswe

070.
De pratade så länge igår, mannen och systersonen, att jag sa god natt och gick och la mig. Vaknade av mig själv vid nio och det betyder att jag sovit många timmar och väldigt gott. Hämtade kaffe och GP till oss och kröp ner i sängen igen. Precis vad jag behövde. Bestämde mig för att vila huvudet och inte delta på mässan, trots att jag säkert hade fått träffa flera goda vänner där.

Körde mannen dit och hämtar honom när och om han får nog. Det är inget grillväder idag, så spareribsen får vänta tills i morgon eller en annan dag. Kände att det var länge sen vi åt fisk, så jag åkte och hämtade det. Det blev både torsk, rödtunga och lax. Hoppsan!


Jag shoppade visst loss ordentligt idag. Nu fyller jag frysen, så finns det när andan faller på. Ingen kan beskylla mig för att shoppa onödiga och onyttiga saker i alla fall!

Nu är ju det stora problemet att bestämma sig för vad jag ska tillaga idag och hur. Ett angenämt besvär förvisso, men nog så svårt. Det finns ju så mycket att göra och allt är gott. Jag lutar åt att göra en gratäng med rödtungerullader. Ett kilo filéer blir mycket gratäng och det är bra mat för lunchlådor. Pressad potatis och lite grönt till och mycket sås, förstås.

Torsken och laxen är det så mycket av att jag måste dela upp dem till flera tillfällen. Nån bit ska nog rimmas, någon kanske gravas, några paneras och stekas, andra kanske blir soppa. Det vattnas i munnen när jag tänker på alla goda rätter vi har att se fram emot. Märker att Compiz också ser fram emot att jag ska ta hand om firrarna.

Han vankar mellan köksbänken och min fåtölj där jag sitter och skriver. Då har han ändå fått lite rökt lax redan. Jag var väldigt hungrig när jag kom hem och gjorde en macka till mig. Den ständigt hungrige katten tyckte att han skulle ha en egen, men det vore nog inte så bra för honom. Mayzan är inte alls lika intresserad och ratade till och med musslorna helt och hållet igår.

Bäst att ta itu med fisken då, innan mannen ringer och vill bli hämtad.
Ha en fin lördag och sköt om dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar