Powered By Blogger

måndag 22 juni 2015

Pappersdraken. #bloggswe

Sista (?) dagen gjord i Åsa, det var en annorlunda dag. Jag fick hjälpa en ny kollega tillrätta och denna gången kändes det helt okej. Det var ju inte "min" tjänst det handlade om. En härlig tjej som jag tror kommer att lära sig snabbt och lätt hur det går till på apoteket. Nu har badgästerna hittat ut till kusten, så jag gissar att det kommer bli mycket att göra för alla kollegorna framöver.

Själv har jag några lediga dagar att se fram emot, verkar det som. Fast jag har en del pappersarbete att ta hand om, så det passar egentligen ganska bra. Sökte en tjänst idag, förresten. Söderut och långt ifrån vägskatter och trängsel, det skulle smaka det, så var snäll och håll tummarna igen!

Mannen hade maten färdig när jag kom hem, det var en stark och god "Chili con salchicha". I morgon vet jag inte vad det blir än, men det lutar åt fisk på något sätt. Eftersom mannen kommer hem i kvällingen och gärna vill bli hämtad på stationen, får det bli något som är lätt. Både att göra och äta.

Nu ska jag slappa och lägga mig tidigt, långt ner under det värmande täcket och lösa korsord. Natti!

1 kommentar:

  1. Håller tummarna! Och tårna (jäkligt obekvämt, faktiskt...)!

    SvaraRadera