Powered By Blogger

söndag 14 juni 2015

Svärdfisk vs tonfisk. #bloggswe

Se på tusan, det blev en bloggfri dag igår! Vi hade fullt upp med ägg och bacon, införskaffning av mat och presenter till födelsedagskalasbarnet och själva kalaset, förstås. Barn kan han väl knappast kallas längre, när det var 50 han fyllde, men det heter så i alla fall i min värld. God mat och dryck fick vi och äran att träffa många trevliga människor.

När vi kom hem var det kvällen och den planerade potatiskakan till svärdfisken blev inställd och raskt ersatt med bakad potatis och parmesanröran från en annan middag. Funkade alldeles utmärkt.
Tonfisk är godare än svärd-diton, men texturen är densamma. Nästa gång ska jag marinera den och grilla på spett, gärna tillsammans med tonfisk. Black&White à la Mer.

Idag blir det laxfyllda spättarullader med vitvinssås och pressad potatis, samt sockerärtor. Det blev himla gott sist jag gjorde det, så det blir det idag också, även om jag inte minns hur jag gjorde exakt. Som vanligt blir det lagat på en höft och jag tror det var fänkål med sist, fast idag blir det nog spenat för det är det som finns hemma.

Vi ska visserligen ut och hämta en dator till mannen, men försöker undvika fler affärer än den utvalda elektronikbutiken. Snabeldraken ska rastas och tvätt hängas, så slipper vi det när den nya arbetsveckan tar vid.

Ha en härlig söndag och ta hand om dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar