Powered By Blogger

torsdag 11 juni 2015

Tjuv och polis. #bloggswe

Har alla gräsarterna slagit ut idag, eller vad är det fråga om?! Är det alla skolbarns "Blomstertid nu kommer" som påverkar? Idag var det så mycket bilar utanför jobbet och den närbelägna skolan att det var tur att jag hittade en lucka för bilen överhuvudtaget. Jag trodde Åsa var en liten ort, men ack vad jag bedrog mig. Alternativt är de dåliga samåkare där...

Hälsostatus är alltså tilltagande snuva, men något mindre halsont. Det kan i och för sig bero på gratisprovet av ColdZyme jag fick av apotekskonsulenten igår. Jag tvekade inte en sekund, eftersom läget var kritiskt för hur jag skulle klara arbetet idag. Men det gick fint och jag ska klara fredagen också, plus nästa vecka. Bara fyra dagar då och det är en baggis.

Mannen är hemma igen och har hämtat sin stulna på vägen. Det är märkligt hur ointresserad polisen är av att delta i att ta fast buset. "Inga resurser", när de får namn och adresser presenterat för sig? Där försvann den respekten för Farbror Lisen... Det enda de var intresserade av var att sätta dit en musikaffär för häleri, vilket är att missa hela poängen med att statuera exempel.

Det är tjuvarna som ska sättas åt, inte den butiksinnehavare som handlar i "god tro". En fin liten historia som att en tants son med stort musikintresse gått bort och de skulle hjälpa henne mitt i sorgen med denna lilla detalj. Tja, jag är väl inte den enda godtrogna människan i världen, eller Sverige?
Nå, de kanske kommer på bättre tankar så småningom. Både tjuvar och poliser, alltså...

Maten blev väldigt enkel idag med, jag visste inte när mannen skulle dyka upp och orken var för dålig för att åka till affären i värsta rusningstrafiken. Tur man har resurser hemma och kan lösa "problemet", som du ju vet är ganska angenämt för min del. Jag har dock tömt nästan hela lagret av färdig mat i frysen på sistone, så jag vet inte hur jag löser våra luncher i morgon.

I värsta fall får det bli macka och något extra gott till kvällen. Detta är vad jag åstadkom idag:


Kallrökt skinka, salami, ost, tomater, squash, ägg med wasabirom, kallrökt lax, vattenmelon och oliver på en bädd av ruccola. Verkligen jättejobbigt att lägga upp... Det mest arbetsamma var att riva parmesanen till dressingen, vilken inte är med på bild. Lite blomkål fick det bli i en egen skål.

Ha en härlig kväll nu och ta hand om varann!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar