Powered By Blogger

torsdag 9 juli 2015

Gratis är gott! "bloggswe #växtrumilerum

Jag har haft en bra dag. Nya bekantskaper och nytt apotek är aldrig fel. Trevliga kunder och lokalbefolkning som delade ut gratis sallad, vilket var resultatet av ett miljöprojekt i kommunal regi, med kända designers i trädgårdsbranschen som ledare. Ska försöka hålla ögonen öppna efter grönkålsskörden...

Mannen frågade om jag hade något speciellt önskemål om middag eller om jag ville överraskas. Jag valde det senare förslaget och anade, kanske redan innan mannen ens hade bestämt sig, att det skulle serveras risotto. Detta går inte av för hackor, mina damer och herrar:


Tänk dig doften i köket, när du sitter och löser dagens medelsvåra sudoku och småpratar om dagen som varit. Mmmmm! Och sedan får du smaka på hela härligheten. Dessutom blir det lunch i morgon.

Livet är gott, om man bortser från att jag ska stå upp i ottan och inventera igen. Men inget ont som inte har något gott med sig. Slutar klockan fyra och vi ska ha räkfylld spätta till middag. Ergo!

Natti och sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar