Powered By Blogger

torsdag 30 juli 2015

Handböjare. #bloggswe

Vilken tur jag har, jag ska jobba i morgon. Egentligen skulle jag vara ledig, men två farmaceuter är för lite en fredag. Kötiderna blir för långa under lunchtimmarna, det är inte försvarbart. Dessutom ska mannen till Malmön och gigga, så då är det lika bra att jobba på. 151 timmar har jag fått ihop i juli, om jag inte räknat väldigt fel.

Några som verkar räkna väldigt fel är F-kassa och A-dito. Förstår inte hur min ersättning kan beräknas på en inkomst cirka 10000 under den lön jag fått under de senaste sju månaderna. Men jag ska ringa i morgon, innan jobbet. Då ska jag också passa på att fråga varför jag åker på en karens igen. Det känns väldigt orättvist. Jag gör ju det som förväntas av mig.

Söker alla jobb som utannonseras, rapporterar i tid, skaffar mig jobb utan någon som helst inblandning av Af och undviker att belasta "systemet" i möjligaste mån. "Är det konstigt att man längtar bort nån gång?" sjöng Lena Andersson. Är det konstigt att man blir helt slut i rutan, säger jag.

Lönen för 70 bortkomna timmar i juni kom i tid, annars vet jag inte hur knasig jag blivit vid detta laget. Min(a) chef(er) gjorde allt för att skaka fram rätt papper till löneavdelningen och den i sin tur var så snabb man kan önska sig i den situationen. Att de var tvungna att be om mina bankuppgifter är en extra (o)rolig krydda. Jag har ju fått lön mer eller mindre under ett år redan?

Mannen vann 42 kronor på Lotto nyligen. Det fattades bara sex nollor för att vi ska kunna slippa oroa oss för framtiden. Eller i alla fall fem nollor, så klarade vi oss gott ett bra tag. Postkod-Maggan och gänget lyser med sin frånvaro. Jag vann 240 kronor i maj. Det delas ut extravinster och bilar, men inte i Bovall eller Mölndal, inte!

Men det räcker med ett fast jobb, så är jag nöjd och glad. Det kommer snart ett erbjudande jag inte kan motstå, ska vi säga så?

Dagens middag gjorde mannen och den såg ut såhär:

Hemlagad handböjare


Nu är klockan över 22 och då får man gå och lägga sig, det säger vännen Mats. Före dess är man ett dagisbarn. Natti därute!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar