Powered By Blogger

måndag 20 juli 2015

Höger eller vänster? #bloggswe

Jag tar en paus i bokläsandet för att skriva lite. Bara lite idag. Boken är så bra och jag är egentligen alldeles för trött både för att fortsätta läsa och att samla tankarna för att få ihop ett inlägg, utan att svamla för mycket. En bra dag på jobbet har jag haft, vi har haft fullt upp alla tre. Lite synd är det att vi aldrig hinner bekanta oss med varann, tycker vi allihop.

När jag åkte hem körde jag förbi en olycksplats. Alltid lika obehagligt, men idag blev jag så upptagen med att fundera ut vad som egentligen hade hänt, att jag nästan glömde öka farten när jag hade passerat bärgningsarbetet. Kraftiga bromsspår, men inga skrapspår, rakt ner i diket till höger. Bärgaren har dragit upp en bil där vänstra framhjulet saknas helt. Det går inte ihop för mig.

Slänterna intill en motorväg brukar vara relativt fria från stora stenar och annat, som kunnat orsaka att hela hjulet slagits bort. Bilen i sig såg relativt oskadd ut och hade definitivt inte rullat på taket. Den var uppvevad av bärgaren i den ursprungliga färdriktningen. Jag inbillar mig att om spindelleden brutits av under färd, hade bilen girat åt vänster. Men vad vet jag?

Hur som helst hoppas jag att den eller de som satt i bilen klarade sig utan större skador. Bilar kan alltid ersättas, men aldrig människorna. Så var försiktig därute!

För övrigt fick jag en härlig överraskning till middag idag. Blomkålsgratäng och både spansk och brasiliansk korrrv. Mannen upphör aldrig att förvåna mig. Det gillar jag!



Nu blir det boken och kudden, ha en fin kväll!

2 kommentarer:

  1. Bilolyckor tycker vi inte om!
    Oj, nu blev jag sugen på blomkål...hur gick det till....?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det konstigt? Plötsligt får man cravings, bara sådär! ;)

      Radera