Powered By Blogger

fredag 17 juli 2015

Min man! #bloggswe

Ibland är det faktiskt rätt okej att vakna av lite buller mitt i natten och inse att Compiz inte är den ende karln i huset. Inte blev jag rädd heller,ty  jag "känner mina lus på gången". Mannen övergav med andra ord tanken på att övernatta i Bovall, bara för att han saknade mig. Det är kärlek det. Jag skrämde honom nog lite, när jag passade på att uppsöka toan innan han la sig...

Det vill säga, efter han borstat tänderna och gick ner för att kolla om Mayzan hade märkt att "man-slaven" kommit hem, utan resultat och la sig i sängen och där var det, typ tomt. För vid det laget hade jag vaknat såpass att jag var nödd och tvungen att lätta på trycket, för att kunna sova vidare. När det gått så långt och vi börjat prata om kvällen, gissa vem som somnade först?

Inte jag förstås, jag hade ju redan sovit fyra timmar och återhämtat mig något. Mannen däremot behövde verkligen sova och somnade inom tio minuter. Jag fann det ganska mysigt och glädjande att han gjorde den uppoffringen att köra 17 mil mitt i natten för att komma hem efter gigget. Visserligen saknade jag mannen, men kan inte begära att han ska köra hem mitt i natten.

Mayzan satt i solen bakom soffan på altanen i morse när jag öppnande dörren. Hon for in som en raket och glufsade i sig maten på rekordtid, innan hon kraschade i vår säng... Man kan bara gissa vad hon hade för sig inatt.

Jag fick välja middag idag. Nöt eller fläsk. Jag valde nöt. Mannen hade shoppat loss ordentligt på Torget och det T-bensteken var alldeles ypperlig, tillsammans med rödbetor och sallad. Så här såg det ut:


Det är inte mycket som slår färska rödbetor eller en lättgrillad T-benstek. Kombinationen är ljuvlig. Smör ska man givetvis ha till primören, det fanns gucka till, vilken var gott med sin chilistyrka och samtidiga relativa svalka. Nu låter jag som en krystad kändiskock, men vägrar säga vilken. Det finns förresten ett antal att välja bland. På nåt konstigt vis kommer jag att tänka på Ranelid också...

Lördagsjobb i morgon, så jag bjuder godnatt nu. Ha en underbar fredag och ännu bättre lördag!

2 kommentarer:

  1. Börja bara inte låta som Ernst.....
    Mysigt med oväntad natthemkomst!
    Mayzan verkar häftig!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Jag lovar, jag ogillar Ernst! :D
      Kram!

      Radera