Powered By Blogger

torsdag 16 juli 2015

Tantvarning. #bloggswe

Ha! Trodde jag hade en "kort" dag idag. Om sju timmar på jobbet kan anses vara en kort arbetsdag. Chefen hade lite otur med schemaläggningen och eftersom hon försov sig i morse, såg jag inte schemat förrän jag fyllde i "övertiden" på det, efter att ha hämtat det från kontoret. Hade jag vetat hur det såg ut, hade jag förstås påpekat det orimliga i att jag börjar med lunch klockan 12.

Måhända hon inte hade tänkt att jag skulle ha lunch, men då jag började klockan sju och gör mer än fem timmar har jag rätt till det. Inventeringstimmarna kom nog till i efterhand, misstänker jag. Någon övertid får man inte som timanställd, men goodwill kanske är bra i längden? Får be henne om referenser i framtiden...

Det är inte bra att vara så trött på morgonen att man inte kollar förrådet av kattmat bättre. Konstaterade redan igår kväll att sista burken skulle gå åt i morse, varför jag var tvungen att hämta sådana efter jobbet. Bara för att upptäcka att det fanns ett helt paket i skafferiet redan. Nåja, jag hämtade mat till mig själv också. Orkade inte tänka så långt varken igår eller i morse.

Fiskade upp Buffalo Wings ur frysdisken på Ica och ett blomkålshuvud fick jag med hem också. Låter väl genomtänkt och bra? Fast i soffan och solen på altanen har jag smitt färdigt middagsplanen. Vingarna är ju klara, vilket antyder hur trött jag är, jag brukar vilja krydda efter eget huvud; blomkålen ska få stekas sakta i curry, till lagom tuggmotstånd.

Gucka finns det kvar om jag känner behov av det, men det känns inte så just nu. Ny tvätt ska hängas, jordgubbar och smultron plockas, dammig och svettig tant duschas. Det är inte så ofta jag känner mig som en tant, men idag är jag "gammel och sleten". Tur att jag har sovmorgon i morgon, för jag uppfann en ny drink att läska mig med i hettan och snärjet.


Känsliga läsare lugnas med att jag bara gjorde en och det är mycket is och tonic i den, förutom rom, gin, en tredje spritsort som jag inte kan uttala, men smakar persika, Rose's lime, citronmeliss och lime. För övrigt längtar jag hit:


Nu ska jag återvända till soffan och ett korsord, innan solen försvinner bakom trädtopparna.
Ha en härlig kväll du med och var rädd om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar