Powered By Blogger

söndag 16 augusti 2015

AnnAnndag! #bloggswe

Äntligen fick vi till det, min namne och jag! En fika blev hastigt och lustigt middag, när vi talades vid igår. Båda har jobbat väldigt mycket på sistone, därför har det varit ont om tid för träffas. Alltid lika trevligt att ses, även om det blir sällan. Och så fick vi njuta av dotterns mat. Pulled pork och en suverän coleslaw med wasabi. Det kommer bli en sån hemma snart!

I morgon blir det ett långt pass på jobbet. 7-17, vilket innebär inventering. Och så måste jag komma ihåg nya prislappar, det glömde jag igår. Jag kom däremot ihåg att städa PC-spädet. Härom veckan var det ett par killar som fotograferade hyllan med värktabletter. I torsdags såg en kund att någon plockade på sig ett antal förpackningar och försvann innan mina kollegor hann reagera.

Jag blir så arg och ledsen när det händer sådana saker. Alla apotek bör ha kamera, för det har en viss avskräckande effekt, åtminstone. Det var inte några större mängder som försvann, men det är ändå fruktansvärt irriterande och tyvärr är risken för fler påhälsningar efter ett lyckat försök överhängande. Ska höra med tf om de andra apoteken fått reda på det, annars får väl jag maila ut infon.

Nu är det läggdags för mig i alla fall. Klockan ringer tidigt i morgon, som sagt.
Sov gott och dröm vackert!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar