Powered By Blogger

lördag 15 augusti 2015

Drakar och annat. #bloggswe

Jag är tillbaka. Igår hade jag inte vare sig lust eller tillräckligt samlade tankar för att skriva ett nytt inlägg. Idag är inte tankarna särskilt samlade heller, men skrivklådan gör sig gällande.
I torsdags fick jag stifta bekantskap med ett nytt apotek. Denna gången i Kungsbacka och det var riktigt trevligt! Trött blev jag, men på ett positivt sätt.

När jag kom hem fick jag ett stycke helgrillat revbenssjok med majskolv till. Himmel så gott det satt!



Stuvade om lite i mitt schema så jag slapp börja klockan sju igår. Det blir på måndag istället. Slutade vid fyra och åkte hem till en beercan-chicken, så mör att man blev tårögd. Skinnet helt makalöst knaprigt och smakligt. Nästa gång, för det måste vi (mannen) göra om, ska kycklingen rimmas först för mer smak i själva köttet. Det kommer bli helt suveränt gott!



Idag blir det tonfisk. Eventuellt får vi flytta in grillen under paviljongen, ety åskan närmar sig. Fiskhandlar'n i Floda är duktig på sin sak. Jag visade intresse för krabbor och talade med min ganska mediokra hemdialekt, så han undrade om jag ville ha hans sista krabba för halva priset. Hon var väldigt fin, därför slog jag till. Honor är bäst, som du vet. Den ska bli förrätt idag. Klurar på hur.

Det var planerat för en gräff idag, men den käre Mäster lider av väderskalle, så det blir inte så. Rackarns synd, för det var länge sen vi hade möjlighet att umgås. Men det kommer fler tillfällen! Utan åskväder och och andra väderspänningar... Det är kanske bara jag som lider av gårdagens aptitretare förvisso, men jag känner av mannens jalapeno poppers idag, om man säger så...

Det lutar åt en röra med avocado, då tiden är lite knapp och magarna kurrar. Fastnade i en animerad film och glömde visst tiden (igen), men det blev lite chips och Rackabajsare att tugga på under tiden.
Förhoppningsvis slutar det regna snart. Så mycket åska blev det inte, men dagen är ju inte över än på länge, allt kan hända.

Ha en underbar kväll och ta hand om dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar