Powered By Blogger

måndag 17 augusti 2015

Drömmer om vad? #bloggswe

Samtal med vännen A på kvällen gjorde att jag fick sömnproblem. Det är svårt att förklara, men det handlade om att leta ledtrådar till vad jag ska jobba med när jag blir stor. Drömde mycket, när jag väl somnade, men mest om det jag gör en vanlig dag på jobbet. Ska jag därmed förbli vid min läst, eller ska jag kasta mig ut på okända vatten igen? Vem vet vad som väntar runt hörnet?

Det blir mycket jobb denna vecka. En lucka bokades idag och därför får jag boka om min tuttklämning på fredag morgon. Ja mammografin, alltså. Tiden går fort, tyckte det var nyss jag var där, men det är två år sedan. VG-regionen har bättre koll än jag, uppenbarligen. Nå, det är lika bra att det kollas, man vill ju inte råka ut för något som kan behandlas i tid, numera.

Mannen får stå för matlagning på heltid för tillfället. Idag blir det blomkåls- och broccoligratäng till korven. Lite småhungrig är jag allt, även om jag är så trött att jag hade kunnat somna redan nu. Fast i morgon ska jag laga lunch, för då ska Camilla komma hem till oss. Det var alldeles för länge sen vi sågs och lyckades hitta en lucka. Jag jobbar nämligen kväll i morgon och hon i närheten.

Med andra ord är min morgondag lite av en andnings- och umgängesdag. De andra dagarna kommer jag att jobba länge och väl. Brasklappen är väl tydlig nu? Räkna inte med fler inlägg på ett tag, men man vet aldrig. Plötsligt är skrivklådan där och då måste jag krafsa...

Ha en härlig kväll, det är fortfarande sommar och värmen kom, vilket jag hela tiden anade, i augusti. Det kan bli en underbar september också, glöm inte det!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar