Powered By Blogger

onsdag 5 augusti 2015

Kalasa! #bloggswe

Vaknade halv nio, det var visst lagom. Hade ställt klockan på nio, ifall min kropp skulle få för sig att ta igen viss förlorad sömn på sistone, men det var ju helt onödigt. Gick upp och gjorde en deg (fördegade igår), hade sånär glömt jästen, men den är bara att smula i även om degen är nästan färdig. Vi får nämligen gäster idag och det är trevligt att ha frukostbröd att bjuda på.

Fantastiskt, det funkar till lunch också!

Det är äldste sonen och min svärdotter som kommer att sova över några nätter, om jag fattat det hela rätt. Dock blir det middag för sex personer idag, då svärdotterns syster och en vän deltar. Det ska bli så roligt att ha dem här! Så även om jag varit ledig från jobbet idag, har både jag och mannen jobbat oss svettiga för att städa, hämta mat och fixa.

Lite skönt var det allt, när sonen meddelade att ankomsttiden senarelagts av någon, för mig okänd, anledning. Storstädning tar lite längre tid än man tänker sig, trots att vi var två om den. Mannen skruvade isär den gamla tv-möbeln som stått och samlat damm och plötsligt blev vardagsrummet sådär stort och fint igen. Och dammfritt.

Det ska grillas fläskfilé och ätas marinerade räkor bland annat. Svärdottern fyller nämligen år, så lite festligt får det ju bli. Vilka planer de har för resterande dagar har jag inte an susning om, men det lär vi få veta när de kommer fram. Vi har en annan gäst att tänka på i morgon, och det är inte vilken gäst som helst, utan vår vän Bob. Han ska flytta ifrån oss, så det gällde att passa på innan lasset går.

Vi har inte delad vårdnad, men umgängesrätt och den kommer vi att utnyttja så mycket vi kan. Därför blir det utflykter till Helsingborg och självklart hoppas vi att familjen gör utflykter hit till oss. Ofta!
Bob är inte bara vår ringbärare, han är en synnerligt klok och finurlig människa och han har en stor plats i våra hjärtan. Vi är inte särskilt nöjda med föräldrarnas beslut, men livet är hårt ibland...

Oj, nu måste jag duscha och fräscha upp mig, innan ungdomarna kommer. Säger man ungdomar om personer mellan 25-30 år? Jag har lite svårt att fatta att de är så vuxna, för mig känns det som om sonen fortfarande är runt tjugo, men det är ju helt fel. Fast åldrar är knepiga, ibland bara en siffra och helt irrelevant, ibland så viktiga och betydelsefulla.

Ha en fin kväll och ta hand om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar