Powered By Blogger

fredag 21 augusti 2015

Plötsligt händer det! #bloggswe

Idag kan det var så att det vänder. Lady Luck kan vara på väg åt mitt håll. Jag vann på lotteri och fick nästan samtidigt indikationer om att framtiden kan ljusna betydligt, snart. Lotterivinsten är en bronsstatyett av en konstnär från KKV, jag vet inte vem som skapat den och minns knappt hur den ser ut, men jag är jätteglad! Och vi firade med fusk-skumpa.

Den andra saken är nog så glädjande, men kan inte firas än. Jag är belagd med munkavle, så återkommer i saken om allt går i lås och det tror jag faktiskt det gör. Mina senaste, mer eller mindre rast- och sömnlösa nätter kanske får en mening snart. Vissa saker är svårare än andra att beskriva och förklara och detta är en av dem...

Hur som helst, i morgon ska jag vara ledig och njuta av sol och musik större delen av dagen och det i sällskap av några av mina allra käraste. Sonen ska hämtas upp i Kungshamn och deltar i kalaset på Malmön som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Dottern kunde inte komma, det var synd. Och den äldste sonen har lite för långt att åka, tyvärr.

Troligen kommer det bli fler tillfällen, det är bara att hoppas på att alla någon gång har möjlighet att närvara samtidigt. Förhoppningsvis återser jag ett antal gamla kollegor och vänner, som vill sponsra framtida musikaliska arrangemang i den "obygd" vi är födda i och där det "aldrig händer något". I morgon händer det!

Morgondagens svåraste nöt att knäcka är matfrågan. Matsäck, krogen eller korvmojjen? Det får bli som det blir. Ska jag ta med baddräkten? Haha! Skojar bara, blir jag för varm doppar jag fötterna i havet, så är det problemet löst. Badkruka? Javisst!

Nu är det natten i Elisson's hage. Ha en härlig helg och var rädd om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar