Powered By Blogger

onsdag 2 september 2015

Eftertraktad man. #bloggswe

Tur att vi har slökokar'n, det hade blivit extremt sen middag annars. Mannens före detta kunder bemödar sig med att leta upp honom privat, för att få reda på varför han lämnat K&W ty, "där få man ingen support längre". Bra för hans affärer, mindre bra för K&W:s, men det var ju inte oväntat. Som jag skrev igår har jag föga fördragsamhet med korkade personer i allmänhet och VD:ar i synnerhet...

Förutom att jag gått på "Plankan", så jag jag idag ägnat åt mig originalversionen av aerobics och step-up, nämligen storstädning. Det är anledningen till att det blev sen middag, men det var lika bra att bli klar och sen var det 15 mil hem och mannen arbetade fortfarande. Vore ju dumt att klaga på att rotmoset inte var klart, när han säkerställer nya fräscha kunder (läs pengar) till företaget.



Tio timmar slökokt fläsklägg är bra mat efter så mycket kroppsarbete. Och i skrivande stund fick jag sms om inhopp i morgon, då passar resterna bra att ha. Risken finns att jag får äta det kallt i bilen mellan två apotek, vi får se hur det blir i morgon, chefen skulle sova på saken...

Med andra ord är det bäst att jag går och lägger mig bums och ställer klockan på åtta eller nåt. Jag är riktigt trött och plötsligt ska jag (kanske) börja 11 och sluta 22. Vad gör man inte för pengar?

Sov gott och ha en fin torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar