Powered By Blogger

tisdag 1 september 2015

Klämdag. #bloggswe

Fick svar från kommunens största parti att de redan hade så många kandidater till nämndemansuppdraget att de inte var intresserade av fler. Inte frågade de om jag var medlem heller, vilket enligt en god vän verkade vara en förutsättning för att bli utvald. Till ett opolitiskt uppdrag. Hm, jag gillar inte det upplägget, så det får nog vara för min del med...

Igår kväll kom det ett sms om mer jobb. Eftersom jag redan var bokad för jobb 17-22 sa jag att jag kunde komma tidigare. Tills slut blev det bestämt att jag börjar 14. Skönt det, för dels behöver jag timmarna, dels är det ett elände att åka härifrån kvart över fyra. Redan innan man kommer ut på leden är det trafikstockning från Sisjön och Frölunda. Sen är det vänsterfilen som gäller till Östra.

Vanligtvis tar det tjugo minuter att köra dit, vid den tiden det dubbla. Så stor effekt har alltså trängselskatten haft. Till en början märktes det, men inte nu tycker jag. Men det var väl det de räknade med. Att folk skulle återgå till sina gamla vanor och snällt betala 22 kronor per sträcka. Det kan vara svårare än man tror att pussla ihop livet, med dagis, jobb och transporttid inräknat.

Jag tog bilen och åkte till sjukhuset i morse för att bli ihopklämd i en maskin. Kändes mest i nyckelbenen faktiskt. Mjukdelarna är just mjuka, så det är inget problem tycker jag. Det handlar förstås om mammografi. Mycket bra att det finns och erbjuds vartannat år, det känns tryggt. När det var gjort gick jag till apoteket och presenterade mig. Det gillade chefen där, så vi får se...

Något närmare besked om vikariatet har jag nämligen inte fått än, så det gäller att ligga i och hålla sig framme om det skulle gå åt skogen på något sätt, eller om det inte blir heltid. Sen åkte jag till världens, eller i alla fall Mölndals bästa Vårdcentral för att be om nya recept, vilket skulle ordnas. Jag var hemma igen efter 45 minuter, med alla ärendena avklarade.

Självklart hade jag kunnat ringa om recepten, men jag bestämde mig för att sponsra kommunen med lite parkeringsavgifter istället. Hela 11 kronor, allt som allt, det drabbar ingen fattig, liksom? Eftersom jag kommer undan med endast 9 kronor i trängselskatt, tack vare min ändrade arbetstid, istället för 22, så ansåg jag mig ha råd...

Nu är det dags att klä om och lägga på lite pigg färg, köra till jobbet och hitta billigaste parkeringsplatsen. Det ska bli kul att jobba med S igen. Vi trivs så bra ihop. Jag trivs finfint med nästan alla, vart jag än jobbar. Det är bara riktigt korkade människor jag inte klarar av så bra. Tur att de är få och att jag är så väluppfostrad.

Ha en fin dag och kväll därute!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar