Powered By Blogger

onsdag 25 november 2015

Ett klipp! #bloggswe

Jag tog bloggsemester igår, det hade inte gått att få ihop något inlägg alls. Min hjärna var inte med på noterna. Kände mig helt enkelt som om jag hade "blask i melonen" eller "knäck i kolan", som min käre morfar brukade säga. Har lovat framför allt mig själv att inte göra ett sånt pass igen. Skrev en "att-göra-lista" igår, sånt som är bra att hinna när man har en ledig dag.



Det har gått sådär. En tvätt har det blivit, ingen städning, förutom den som tömde förrådet på skräp som hamnade på ÅV. Två av tre punkter, så långt. Hämtat mat har jag och även ost för resten av tillgodokvittot också. Passade på att gynna fiskaffären i Mölndal också. Något bröd lär det inte bli idag, men middagen är på gång i skrivande stund...

...Så, nu är den uppäten och jag är tvärmätt! Fem av sju punkter klarade jag av trots allt, om man är snäll och det är jag. Ifall du undrar varför det ligger ett halvt trosskydd på listan är det för att påminna mig om att skriva upp bomullsrondeller på "att-hämta-listan". De tog nämligen slut här om dagen och sen dess har jag klippt trosskydd och använt att smörja in mandeloljan med. I ansiktet, alltså.

Funkar jättebra! Totalt luddfria och har inga vassa kanter, vilket en del rondeller tyvärr kan ha, hur runda de än är. Styckepriset blir väl något högre på detta viset, men i själva verket är det en tredjedel av en hel enhet och har man inget behov av dem på annat sätt, så måste det väl vara okej. Dessutom inköpta för flera år sedan, så kostnaden borde vara avskriven redan.

Detta får kanske en eller annan att misstänka att jag hamnat i övergångsåldern, men min pms säger något helt annat. Jag är ur balans idag och det beror inte bara på gårdagen. Därför har jag inte gjort så mycket jag hade tänkt idag. Olusten kryper i kroppen, har inte ork till något alls, den enda boten är att hämta mat, laga mat, äta mat och ta ett glas vin. Eller två...

Lugn, små glas och jag ska lägga mig tidigt för att vara på jobbet klockan sju i morgon, igen. Slutar dock "tidigt" jämfört med igår, åtminstone. Maten är enklast möjliga och mannen får förbereda slökok av ärtsoppa. Jag ska bara komma ihåg att ta med senap hem från jobbet. Både originalet och årets, smaksatt med ingefära. Den kommer att göra succé, tror jag.

Städa får vi göra i morgon och före jobbet på fredag. Sen finns verkligen inte tid, då får vi nämligen finbesök och ska mysa. Faktum är att vi får besök av nära och kära de närmaste tre helgerna. Olika personer varje helg och någon önskar vara hemlig och det får vi respektera. Maten är planerad för denna helgen, resterande är under bearbetning.

Dagens middag då? Jo, jag fick ett plötsligt sug efter lutfisk och eftersom det är dumt att bråka med pms-käringar, så hämtade jag hem Klockbojens från Coop. Blev mycket gott och det är därför jag är så mätt nu.



Slötittar på TV en stund innan Jills Veranda börjar. En snubbe vid namn Zlatan möter tydligen ett helt fotbollslag från Malmö. Stackars honom! Undrar om han står i mål också? Elva mot en, det känns inte riktigt rättvist... Men är det någon som klarar det är det han har jag förstått, så lycka till!

Ha en trevlig kväll vad du än hittar på och sköt om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar