Powered By Blogger

måndag 23 november 2015

Mångalen? #bloggswe

Osäker på om jag skulle börja åtta eller halv nio idag, så jag åkte i god tid och var på jobbet tio i åtta. På det schemat stod det halv nio, förstås. Men då jag sovit oroligt inatt av någon anledning, så var det lika bra att kicka igång dagen direkt, liksom. Lite småpyssel och utbildning har jag hunnit med och är redan sömnig och trött.

Mannen är och repar, så det har jag också gjort, tills jag fick kramp i både tumme och pekfinger. Två veckor utan noter och grepp var inte bra. Eller så hade jag inte greppat så mycket som jag inbillade mig. Jag inser att jag behöver noter på papper och gärna greppschema också. Det kanske inte heter så, men jag vet vad jag menar, i alla fall.

Nu önskar jag verkligen att jag hade en god vän att ringa, men mannen får hjälpa mig nästa gång. För jag kan ju inte tänka mig att ge upp redan. Lite mer ljud i skällan vill jag ha först. De som känner mig vet att Envis är mitt mellannamn. Ibland är det bra och annars inte alls. Fast ska man lära sig något nytt i den gyllene medelåldern, eller vad det heter, är det nog en fördel med envishet...

Mannen lagade middag idag, men det blev ingen bild, det var jag för hungrig för att komma ihåg. Ugnsstekt falukorv med potatismos blev det och det var också väldigt länge sen vi åt, trots att det är så gott! Senap och ost på korven, såklart. I morgon får han laga köttfärssås. Det kommer att smaka ljuvligt efter min tolvtimmarsdag.

Ja, jag är inte bara envis, jag ställer upp och jobbar lite för lättvindigt också. Men jag är ledig på onsdag, så det ska nog gå bra tänker jag. Inventeringen är snart i mål med andra ord och jag får förhoppningsvis ägna mig åt andra saker och inte lika tidigt om morgnarna. December månad kan vara den månad jag kommer ikapp med resten av lagerarbetet på båda ställena.

Jag ska snart lägga mig och ladda för morgondagens maraton, medelst sovning och meditation. Det vill säga korsordslösning. Det blev inte mycket korsord gjort igår och idag kom ett nytt, så jag riktigt känner hur sängen lockar och ropar på mig. Måste upp i god tid dessutom, för att kolla däcket som smygpyser. Alltid är det något som krånglar till det...

Önskar dig en god natt med denna bild, som inte på något vis gör kvällens måne rättvisa, men ändå är ganska fin.

Lerums måne idag, oooyl!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar