Powered By Blogger

torsdag 10 december 2015

Delad glädje.

Jodå, jag var på jobbet kl 8 idag också, men gick ut lite lugnt och ledigt med att förkovra mig. Jag har en hel del att ta igen på kompetensutvecklingskontot, eftersom det kom en massa inventering emellan i november. Sedan roade jag mig med att skicka tillbaka "fg pv", det vill säga "föregående periods vara". Viktiga saker, för de genererar pengar.

Tog ut underlaget för båda apoteken på förmiddagen, då jag var på ena apoteket och tog med det ena till det andra på eftermiddagen. Chefen är sjuk, så jag fick dela på mig. Jag känner mig alltid lite kluven till det. Det är lätt att logga in sig på fel apotek, om man inte är fullständigt fokuserad, vilket hände när systemet hakade upp sig och jag fick logga in på nytt.

Nu upptäckte jag det väldigt snabbt tack och lov, trots att jag var lite stressad, och kunde rätta till det. Det finns en fördel med att jag kan logga in på "distans" också, om det inte gäller att fysiskt plocka bort något förstås. Avsluta varupåfyllnad, ändra "min/max" eller beställa extravolymer av specifika kampanjvaror till Floda, kan jag göra en lugn dag i Lerum.

Det är dock inget jag har för vana att göra, av skäl som är uppenbara. Om jag glömmer att byta till det apotek jag faktiskt befinner mig i, när en kund frågar efter en specifik vara till exempel och jag inte kan var den är utantill, så att säga. Jag tror det är nyttigare att vara på ett ställe i taget, när det gäller jobb, åtminstone. Det finns så mycket annat som gör att man känner sig splittrad då och då.

Jag kom hem till mannen som haft en ovanligt bra dag på jobbet och det gläder mig att se hans glädje över flera riktigt stora ordrar. Det kanske nu det lossnar på allvar? Nå, hur gärna jag än vill ropa hej före jag har hoppat över bäckenet, så är även jag en realist. Motvilligt, men ändå...
Men gamla KW har snart satt sin sista potatis när Hedin inte fattar hur marknaden ser ut.

Sorgligt när man ser hur ett seriöst och anrikt företag, med ett mycket speciellt klientel, dräneras på kompetens och körs i botten, men å andra sidan gynnar det mannens verksamhet, så jag jublar samtidigt. Jag undrar hur den forne grundaren och före detta ägaren känner det, där han sitter vid orderbordet vid dryga 70 års ålder...

Jag fick frågan om jag kan jobba extra i morgon, då chefen som sagt är sjuk. Givetvis svarade jag ja.
När jag jobbat klart för denna veckan på lördag, har jag kommit upp i 40 timmar och 15 minuter. En helt normal arbetsvecka alltså. Men det känns inte så, det känns som mycket mer, för det har varit långa dagar. Tur att måndagen var ledig.

Mannen stod för maten idag och bjöd på ugnsstekt falukorv och stuvade makaroner. Det ska vi nog ha lite oftare, för det är ju himla gott. Tanken var att ha fiskfredag i morgon, men det blir slökokt gulasch istället. Mannen laddar slöisen och jag kommer hem och äter. Har inte lagat mat sen i måndags, men är förstås odelat tacksam för att mannen tar hand om det istället.

Men nu är det ju läggdags igen, det är visst aldrig annat!? Lite sovmorgon får jag i alla fall, fast jag hade hellre börjat tidigt och fått komma hem tidigare än halv åtta. Det blir således TV-middag, för "På spåret" vill vi inte missa. Hur väl vi står oss mot de de riktiga lagen står skrivet i

Stjärnorna...
(Bilden är lånad av popularastronomi.se)
Sov gott och dröm vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar