Powered By Blogger

torsdag 31 december 2015

Gott Nytt 2016!

Jag slänger in ett inlägg såhär i tionde/elfte timmen detta år, trots allt. Sonen kom fram till slut, dock två timmar senare än avtalat. Mat har vi ätit och nu när hockeyn är slut, ska vi enligt sonens önskemål se på en Bond-film och äta efterrätt.

Förrätten blev den mest klassiska, antar jag. Nyårsafton är i många läger synonymt med hummer till förrätt. Jag gratinerade våra importerade röda skaldjur med ett kryddsmör på sherry och dijonsenap. Det blev riktigt gott!

Champagnen är kyld och vi börjar redan här med ett litet glas

Välkommen till bords!
Varmrätten var en chilirubbad fläskfilé och en gratäng med potatis och jordärtskockor, samt en rödvinssky och sugar snaps. Kan inte för mitt liv komma på vad de heter på svenska och det gör de inte i affären heller...



Till efterrätt blir det en bärsorbet, med extra hallon och blåbär på. Kaffe och choklad lär det också bli. Kanske en liten slurk rom som pricken över i:et.

Här är mina favoritpojkar ikväll och alla andra kvällar:

Mannen och sonen
Jag önskar såklart att min äldste och min yngsta vore med oss, men det är i dagsläget en ekvation som är olöslig. Men vem vet, det kan finnas sådana tillfällen i framtiden.

Avslutar detta år med en förhoppning att alla ska få en underbar nyårsafton och ett formidabelt nytt år! Var rädd om dig själv, dem du bryr dig om och hela din omgivning! Akta fingrarna och ta hänsyn till alla husdjur när raketerna ska brännas av vid tolv. (Jag förutsätter att alla sådan aktiviteter inte tar mer än en kvart med finalen och största bomben exakt klockan 00.00)

Ses nästa år!

6 kommentarer:

  1. God fortsättning på det nya året vännen :-) Det låter som om du fick en fin nyårsafton precis som vi fick här :-)
    Nu står "pottan" för första gången och det är spännande.
    Önskar dig en fin nyårsdag med en varm kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad spännande! Vad har du i pottan?
      God fortsättning och stor kram!

      Radera
    2. Lök, några äpplen som ingen ville ha, några halvvissna paprikor, benfria kotletter, ja kryddor så klart å buljongtärning och vatten. Man får ta vad man har när man inte förberett sig :-)
      Kram!

      Radera
    3. Det låter som ett vinnande koncept! :)

      Radera
    4. Det blev MVG+ på det! Mums!

      Radera
    5. Så roligt! När debuten är avklarad är det blodad tand, gissar jag :D

      Radera