Powered By Blogger

måndag 14 december 2015

Obra.

Näe, det är redan läggdags. Vi hade visst mycket att prata om när jag kom hem... Både tråkigt och roligt, samt lite mitt emellan. Mannen är inte riktigt piggelin, det är obra. Trots det fick jag en god middag när jag kom hem, en halvtimme senare än beräknat. Chefen hade inga nycklar, så vi stängde apoteket tillsammans. Sen hämtade jag spolarvätska, det går åt nu när saltandet är igång.

En kollega har fått vinterkräksjukan, också obra. Hoppas hon är frisk på onsdag när vi ska på julbord. Hon blev smittad av sin son under helgen, så risken att någon av oss är smittad är mycket liten, det är bra. Jag har aldrig råkat ut för den sjukan, det är jag tacksam för.

Fick besked via en före detta kollega och god vän att det apotek hon jobbar på blev rånat i lördags kväll, extremt obra! Märkligt nog har inte vårt apotek fått något meddelande om detta, trots att det är samma kedja. Inte samma region förvisso, men geografiskt närbeläget och enligt Expressen är ingen misstänkt ännu anhållen...

Hoppas de fick bra bilder på kräken som gjorde detta! Jag blir så arg och ledsen å mina vänners vägnar igen. När jag jobbade för en annan apotekskedja blev vårt nyöppnade apotek också utsatt för rån. Jag var inte närvarande då, men önskade nästan att jag varit det, för hellre jag än mina unga kollegor, liksom.

Man vet aldrig hur man reagerar i en sådan situation, och jag hoppas att jag aldrig kommer att behöva få reda på hur jag reagerar. Jag hoppas verkligen att de som var med om detta får all tänkbar hjälp att komma över händelsen och att äcklen som utsatte dem för denna kränkning åker fast, döms och drabbas av den karma de förtjänar. Evig skärseld.

God natt och dröm vackert, det behövs mer sånt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar