Powered By Blogger

fredag 4 december 2015

Önskeben.

Lång dag, men var gör det när man blir rejält bortskämd när man kommer hem. Mannen tänder ljus varenda dag för att välkomna mig, så även idag. Mat får han ju ofta laga när jag jobbar sent och det är ju alltid välkommet. Idag fick jag önskemiddagen. Mitt enda "krav" var kycklingben eller -vingar.
Och resten blev en glad överraskning:

Wishbone är egentligen gaffelbenet, men inte i min värld
Till denna uppenbara TV-middag serverades det en cf-röra med lök, chili och lime, samt en guacamole med lime och lite vitlök. Benen kryddades med vitlökspulver, spiskummin och cayenne.
Eftersom jag kom hem strax innan "På spåret" började, så dukade mannen upp hela härligheten i vardagsrummet. Vi var ganska duktiga också. Mest mannen, han är bäst på geografi.

Jag ska jobba i morgon också, så mannen får låna köket då också och med detta säger jag "över och ut". Ha en skön kväll och en god lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar