Powered By Blogger

fredag 1 januari 2016

Tröttmössa.

Började det nya året med det svåraste som finns, nämligen att väcka sonen. Det är klart att om man är trött om man suttit och tittat på film flera timmar efter att raketerna gått upp i rök. Men det gjorde ju vi gamlingar med. Dessutom är det bara jag som är född på sjusovardagen, så jag begriper inte vilken ursäkt min tjugo år yngre son kan ha. Ung och rask man i sina bästa år, liksom...

Eftersom det tog en stund att få honom ur sängen, med hot om att komma upp och kittla honom tills han ramlade ur densamma, åt vi en lätt frukost, för att middagsaptiten inte skulle bli förstörd. Då säger han: "om du hade gjort ägg och bacon hade jag inte legat kvar så länge".  Vissa har då förklaringar till allt. Jaha, ska han få det i morgon, eller på söndag?

Fast, "det går lika bra med falukorv", så det kanske får bli både ock. Hur som helst måste jag sätta en bröddeg, för det går inte att mätta den ungen helt och hållet annars. Kanske är jag snäll och skickar med honom lite bröd hem också. För övrigt är det nästan en vanlig arbetsvecka nästa vecka, och då behöver mannen och jag frukostmat också.

Nu är det dags för "På spåret" och jag avslutar med en bild på råvaran till vår middag idag.



Önskar alla och envar en god fortsättning på det nya året och må alla era drömmar slå in! Jag avslöjar mina i ett inlägg nära dig, en annan dag.

2 kommentarer:

  1. Kram och ha en fin kväll vännen! Å du "ungdomar" är ALLTID tröttare än vuxna ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Ja, men 29 år... ;)
      Kram på dig!

      Radera