Powered By Blogger

lördag 27 februari 2016

The man in black.

Då var vi hemma igen efter utflykten till Trollhättan och Tattoo Meltdown 2016. Mannen hade ju gig med No Fear Tattoo Rhythm & Blues Revue och jädrar vad det svängde! Tyvärr var publiken oengagerad, oartig och fåtalig, så bandet fick inte den uppskattning de förtjänade. Det säger jag inte för att min man var med, jag kan vara objektiv.

Soundcheck
Förhoppningsvis blir det fler gig för bandet hade kul, vilket märktes och ljudteknikern med flera var av den fasta övertygelsen att det skulle bokas in fler gånger och tja, då måste det ha låtit mycket bra i fler öron än "närmast sörjandes"? Det är lustigt hur liten världen är, ljudteknikern visade sig vara god vän med vår övernattningsgäst Bobs föräldrar och farbror.

Bob ringde mig igår och lämnade ett meddelande, som jag bara smälte av när jag lyssnade på det. Han sa att han saknade mig och såg fram emot att komma till oss idag. Jag tror vi kommer ha en mysig kväll. Vi ska äta hamburgare, (rutiga) pommes frites och allt annat som hör till. Vi kom till och med ihåg att hämta läsk och godis, så han blir förmodligen hopplös att få i säng, men vad gör det?

Mr Bob, the man in black. 
Då kanske han sover längre än vanligt i morgon, men jag räknar inte med det. Tur att jag är ledig på måndag också, då kan jag ha sovmorgon. Det blev tämligen lite sömn inatt, för vi blev sittande efter giget och pratade med vännerna John och Louise och så vill man ju inte missa hotellfrukosten. Fem timmars sömn är lite för lite och det var ingen fager syn som mötte mig i spegeln kvart i nio...

Lite vatten och spackel så kunde jag kanske lura någon, på håll åtminstone. Vem bryr sig egentligen? Jag kände mig lite piggare i alla fall, det var huvudsaken. Efter frukost la vi oss på sängen och läste tidning och uppdaterade oss om vad som hänt i världen, läs fb, tills det var dags att checka ut, rådda ihop mannens guror och andra arbetsredskap och åka hemåt.

Nu ska jag byta till mysklänning och lösa korsord i väntan på mr Bob. Lustigt nog har det blivit så som min ena favoritsyster sa i telefonen härförleden, att vi ofta har gäster. Jag höll inte riktigt med då om att det varit så många gäster på sistone, men de senaste tre helgerna har vi ju faktiskt haft det, om man räknar med denna. Nästa helg jobbar jag, då blir det gästfritt. Tror jag i alla fall.

Ha en fortsatt trevlig helg och gör sådant som gör dig glad!










2 kommentarer:

  1. Det låter som ni haft det bra i alla fall :-) Nu hoppas jag att ni får en fin lördagskväll men det blir det säkert.
    Kram kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi kollar film och har det jättefint :)
      Hoppas du och familjen också har det bra!
      Kram!

      Radera