Powered By Blogger

söndag 6 mars 2016

Blä.

Vissa dagar är liksom bara blä. Igår var en sådan. Ont i yttersta pekfingerfalangen av okänd orsak, vrickade foten när jag bytte om efter jobbet, sedan fanns det inget sevärt på TV, trots alla kanaler. Äpple-tv:n slutade fungera, så mannen blev Kalle Anka och jag blev trött och gick till sängs. Tråkiga nyheter gör ju inte ett "mindre bra" humör bättre heller.

Fast maten som mannen serverade var allt annat än blä. Han är väldigt bra på risotto och kyckling är det svårt att misslyckas med.



Denna dagen började inte heller sådär fint som jag förväntar mig att en ledig söndag ska. Det kom nämligen ingen GP. Därför fick jag nöja mig med gårdagens "Två Dagar", som jag i och för sig alltid sparar till söndag eller måndag, och ett korsord. Sedan lagade jag frunch. Det blev baconäggröra rätt upp och ner i stekpannan och varsin grapefrukthalva.


Idag rimmar jag gristungorna till morgondagens middag, åh det vattnas redan i munnen när jag tänker på den! Eller är det ribbesteken? Den åkte nyss in i ugnen och där får den sköta sig själv en timme innan jag vänder på den och saltar kraftigt. Funderade på att göra något annorlunda, men struntar i det. Ibland blir det bäst med det klassiska.

Tror det finns en burk med rödkål någonstans, annars duger det fint med blomkål och/eller broccoli. Och svart vinbärsgelé, och såsen förstås, samt helt vanlig kokt potatis.

Det gör ont i min finger när jag skriver på datorn. Jag kör inte pekfingervalsen fullt ut, men åt det hållet är det, så det känns inte direkt skönt just nu. Det blir kanske ett kortare inlägg idag av den anledningen. Detta är min söndag-lördag eller tvärtom, med andra ord är jag ledig i morgon, vilket känns bra på fler än ett sätt, således.

Mannen läser bok och Compiz är knävärmare. Visst ser det mysigt ut? Mayzan ligger ovanpå akvariet och blir uppvärmd, hon är definitivt ingen knäkatt, bara sängkatt.



Jag ska gå upp och ta hand om tvätten, så slipper jag störa mannen med det i morgon. En dusch hade nog inte varit helt fel heller. Med lite tur finns det något att titta på när mannen läst ut sin bok. Han är som jag och läser, näst intill okontaktbar, tills dess att boken tar slut. I alla fall om det är en bra bok, annars lägger man ju av.

Ha en skön söndag och ta hand om dig på bästa sätt!


2 kommentarer:

  1. Krya på dig vännen och ha en fin söndagskväll och en skön ledig måndag. Var rädd om dig och "gubben" säger jag med en kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket och detsamma! Kramar!

      Radera