Powered By Blogger

onsdag 23 mars 2016

Fuskare.

Att vakna av en skrikande Mayzan en halvtimme innan mitt inställda larm går igång är sådär lagom roligt. Får god lust att hämnas när man kommer hem till något liknande detta:



Men det kan jag ju inte med, för hon är så söt när hon sover. Det är antagligen inte jag, för varför skulle hon skrika så dant annars? För det var inte ens mat hon var intresserad av och då tycker jag hon kan gå på toaletten själv och inte vänta på mitt sällskap. Fast på kvällen och natten duger jag, då ska hon ligga i min maggrop, minsann...

Näst sista dagen på det ena apoteket har jag klarat av idag utan jobbiga avsked. Tre dagar kvar allt som allt. Jag var så trött hela dagen, och är ännu tröttare nu. Hämtade dryckjom och mat på hemvägen och det var banne mig ingen sinekur, trots att jag låtsades att jag hade hela affären för mig själv. Det var det nämligen ingen annan som gjorde.

Förvirrade män utskickade som satelliter av sina fruar och inte hittar i butiken har en tendens att ta väldigt mycket plats i sin ofta fåfänga jakt på kapris, buljong och rosmarin. När de inte lyckas återvänder de irriterat till moderskeppet, eller frun då, som i sin tur blir irriterad på sin man och tvärvänder med kundvagnen och mejar ner den intet ont anande människan snett bakom.

Eller stressade människor av båda könen med en mindre kundkorg på hjul som liksom de flesta ryggsäcksbärare inte fattar att den tar plats bakom dem och välter barn, varor och får oss andra att snubbla över korgen, när de plötsligt måste backa två steg för att undvika amasonen med den stora kundvagnen. Jag kom dock hem helskinnad, men helt slut i både kropp och själ.

Tvättmaskinen var lika färdig som jag, så tvätten åkte in i tumlaren nästan samtidigt med att jag ömsade kläder. Sedan packade jag in mina varor, förhoppningsvis på rätt plats, och nu sitter jag här i min fåtölj och gäspar käkarna ur led. Jag ska gå ut i köket och göra pizzamackor snart. Fuskade och tog med något som liknar Hönökaka hem, så att det ska gå fort.

Blandar ihop en godtagbar tomatsås och klafsar på, några champinjoner, ost och skjuts in i ugnen! Toppar med kallrökt "finskinka" och lite ruccola, sen är det klart att äta när mannen kommer hem. När det nu blir. Eller så får han göra sina egna om han blir senare än jag klarar vara vaken. Mästerkockarna håller mig hyggligt på alerten i alla fall...

Mannen får laga middag i morgon igen och jag kommer förmodligen att somna i fåtöljen efter maten är uppäten. Men det har jag inte tid med egentligen. Det är nämligen dags att byta gardiner, det är ju ändå påsk och då är julen slut, enligt mitt sätt att se på det i alla fall. Jaja, det är slött, men jag är trött. Inget nytt under solen, alltså.

Ta väl hand om dig och din omgivning och på återseende en annan dag!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar