Powered By Blogger

måndag 14 mars 2016

Knyter mig.

Torkskåpet är tömt och hela övervåningen är dammsugen, det var ett drygt jobb såhär efter en lång arbetsdag och en stor portion pasta med kasslersås. Annars har det varit en ganska behaglig dag. Inga varor kvar tills i morgon, det är ovant att ha den lyxen och kunna ägna sig åt det man egentligen ska. Uppenbarligen behövs det en tekniker på heltid för att det ska bli genomförbart.

Jag har inte varit på det andra apoteket på en vecka drygt och är det inte förrän på fredag och lördag heller. Det gör inte lika stor skillnad, för de är så olika både till storlek och kundunderlag. Dock ligger jag efter med "fg pv" på grund av detta, men det får bli som det blir med den saken. Förhoppningsvis hinns det med denna vecka, så jag kan ta hand om hållbarheten nästa.

Det är bara 9 dagar kvar i Lerum och Floda nu. Det känns jobbigt, vemodigt och känslosamt på många sätt och ändå ser jag fram emot att börja på min nya arbetsplats. Även om det är svårt att lämna min "bebis" Floda och alla underbara kollegor, så har ju Kungsmässan sina klara fördelar. Fast tjänst, med all den trygghet och förbättrad ekonomi det innebär för min personliga del är viktigt.

Massor med kunder varenda arbetsdag och nya underbara kollegor är såklart jätteroligt. Det ska bli intressant att få min arbetsbeskrivning också, så jag vet vad jag ska syssla med. Eftersom annonsen försvann väldigt snabbt och jag inte minns vad som stod i den har jag således ingen aning om vad som förväntas av mig. Spännande, eller hur?



Nu ska jag gå och knyta mig ungefär som Compiz på bilden, är riktigt trött i kroppen och knoppen. Det blir korsord en stund, för att koppla ner och av med sällskap av Lilla Röd. Hon ligger dock vid sidan om och inte tidningen som Attila brukade göra...
Sov gott när det blir din tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar